خبرگزاری کار ایران

شلیک گلوله‌های جنگی به سوی فلسطینیان در پنجمین تظاهرات «بازگشت»

کد خبر : ۶۱۶۹۰۴

ارتش رژیم صهیونیستی به سمت تظاهرکنندگانی که از ساعات اولیه صبح امروز در نزدیکی چادرهای برپا شده در نزدیکی مرزهای شرقی نوار غزه تجمع کرده بودند، گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور شلیک کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، هزاران تظاهرکننده مسالمت‌جو در پاسخ به دعوت کمیته عالی ملی فلسطین  برای شرکت در راهپیمایی «بازگشت» و شکستن محاصره، در پنجمین جمعه که به «جمعه جوانان انقلابی» نامیده شد به سوی  مرزهای شرقی نوار غزه حرکت کردند.

نیروهای اشغالگر مستقر در طول دیوار مرزی به تظاهرکنندگان رفح، خان‌یونس ،البریج، غزه و شرق جبالیا گلوله‌های گازی شلیک کردند، که به  دنبال آن ده‌ها نفر دچار خفگی شدد و برخی شهروندان فلسطینی نیز در شرق البریج زخمی شدند.

شماری از جوانان نیز در شرق خان‌یونس در صدد بریدن حصار مرزی حد فاصل میان غزه و اراضی اشغالی سال ۴۸ برآمدند.

جوانان فلسطینی توانستند حصارهای خاردار منطقه ابوصفیه در شرق جبالیا در شمال نوار غزه را در اوج شلیک گلوله و بمب‌های گازی از میان بردارند.

شماری از جوانان نیز توانستند حصار خاردار شرق خزاعه در جنوب نوار غزه را از میان بردارند.

طبق این گزارش، نیروهای اشغالگر برای سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی در راهپیمایی‌های حق بازگشت از گلوله‌هایی که محافل بین‌المللی ممنوع کرده‌اند،  استفاده می‌کنند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد  راهپیمایی بزرگ حق بازگشت از ۳۰ مارس آغاز شد و شمار شهدا از ابتدای این حرکت به ۴۰ شهید و بیش از ۵۰۰۰ زخمی رسید.

هدف از برپایی این تظاهرات‌ها، تاکید بر حق بازگشت فلسطینیان به شهر و دیار خود است که به زور از آن کوچانده شده‌اند.

اوج این تظاهرات ها قرار است روز ۱۵ می باشد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده در این تاریخ سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز