خبرگزاری کار ایران

هشدار مشاوران ترامپ درباره «دام» کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۷۹۳

مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا نگران هستند که تصمیم کره‌شمالی برای توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود، «دامی» بیش نباشد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره نیت کره‌شمالی مبنی بر توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود، هشدار داده و گفته‌اند که وعده‌های پیونگ‌یانگ «دامی» بیش نیست.

بر این اساس، مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز نگرانی می‌کنند که کره‌شمالی ممکن است از وعده‌های نسبتا خوبی که داده است بلافاصله عقب‌نشینی کند. به نظر آنها، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی «این توهم را ایجاد می‌کند» که او «عقلانی» و آماده گفت‌وگو است. آنها همچنین گمان می‌کنند که با توجه به این وضعیت، برای ایالات متحده دشوار خواهد بود که بعدا درخواست‌های کره‌شمالی را رد کند.

برخی از مشاوران ترامپ معتقدند که بیانیه کیم درباره تصمیم کره‌شمالی برای توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود، تلاشی است تا واشنگتن و هم‌پیمانانش را مجبور کند تحریم‌های اقتصادی وضع‌شده علیه پیونگ‌یانگ را کاهش دهند.

متعاقب نشست سالانه کمیته مرکزی خلق کره‌شمالی در روز جمعه، صبح روز گذشته خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد جمهوری دموکراتیک خلق کره به سرعت آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کرده و در عوض رشد اقتصادی و صلح را دنبال خواهد کرد.

اگرچه این نخستین‌ بار است که رهبر جوان کره‌شمالی از زمان به قدرت رسیدن، موضع کلی خود در قبال توقف برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی را اعلام می‌کند اما در خاندان کیم، این یک روند ارثی محسوب می‌شود؛ چرا که «کیم ایل سونگ» بنیانگذار جمهوری دموکراتیک خلق کره و «کیم جونگ ایل» پدر اون، هر دو در اواخر دوران رهبری‌شان زیر بار توقف برنامه‌‌های هسته‌ای توسعه‌طلبانه کشورشان رفته بودند ولی هر دوی آنها پس از آن‌که واشنگتن درخواست‌های پیونگ‌یانگ را عملی نکرد، دور جدیدی از برنامه توسعه هسته‌ای و موشکی را با اهداف نظامی آغاز کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز