خبرگزاری کار ایران

اخبار تایید نشده درباره ورود سامانه‌های «اس- ۳۰۰» روسیه به سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۵۴۱

فعالان و رسانه‌ها اخبار تایید نشده‌ای مبنی بر ورود سامانه‌‌های موشکی «اس- ۳۰۰» روسیه به سوریه، گزارش داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، فعالان و برخی رسانه‌ها، امروز- شنبه- اعلام کردند که چندین کشتی باربری نظامی روسیه در بندر «طرطوس» سوریه محموله‌هایی که احتمال می‌رود حامل سامانه‌های موشکی «اس- ۳۰۰» باشد، تخلیه کردند.

فعالان خاطرنشان کردند، تخلیه‌ این محموله‌ها در پایگاه نظامی روسیه در طرطوس، در میان تدابیر امنیتی شدید انجام شد و هم‌زمان با تخلیه، یک دود مصنوعی ایجاد شد تا مانع از آن شود که هواپیماهای شناسایی یا ماهواره‌ها این عملیات را رصد کنند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، تصریح کرده بود که تجاوز تروئیکای غربی به سوریه، این حق را به روسیه می‌دهد که نظام دمشق را به سامانه «اس- ۳۰۰» مجهز کند.

مسئولان وزارت جنگ اسرائیل نگران این بوده‌اند که تجاوز نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه، روسیه را وادار به تسریع در فروش سامانه دفاع موشکی پیشرفته به سوریه کند؛ مساله‌ای که طبق گفته این مسئولان، احتمالا فعالیت ارتش اسرائیل در منطقه را دشوار و این رژیم را در مقابله با ایران تنها خواهد کرد. 

دمشق از چند سال پیش از روسیه خواسته این کشور را به اس- ۳۰۰ مجهز کند اما مسکو تحت فشارهای اسرائیل و آمریکا از این اقدام خودداری کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز