خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری فرانسه:

راه مقابله با خیزش استبدادها، ایجاد دموکراسی نیرومند است

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۲۶۹

رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار کمک مالی اتحادیه اروپا به گروه‌‌هایی شد که پذیرای پناهجویان هستند. وی همچنین تاکید کرد که تنها راه برای ایستادگی در برابر خیزش استبدادها در قاره سبز،‌ ایجاد یک دموکراسی نیرومند و متحد در این اتحادیه است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، امروز -سه‌شنبه- با سخنرانی در پارلمان اروپا پیشنهاد داد که حسابی مالی از سوی اتحادیه اروپا برای کمک به گروه‌هایی که پناهجو قبول می‌کنند، ایجاد شود و در مواجهه با خیزش استبداد بر «حاکمیت اروپایی» تاکید کرد. 

ماکرون خواستار مفهومی نوین از «حاکمیت اروپایی» در مواجهه با استبداد در برخی کشورهای اتحادیه اروپا شد و هشدار داد که «نوعی جنگ داخلی اروپایی» و «کشش به تعصب» در شرف تکوین است و «هر روز نیز قدرت بیشتری می‌گیرد.»

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که یک دموکراسی نیرومند «بهترین شانسی» است که برای اتحادیه اروپا وجود دارد تا در برابر ناسیونالیسم در قاره سبز بایستد.

 ماکرون گفت: «در برابر استبداد، پاسخ نه استبداد دموکراتیک بلکه اقتدار دموکراسی است.»

وی افزود که کشورهای اتحادیه اروپا باید از ارزش‌های آزادی، برابری و تفاوت دفاع کنند. 

رئیس‌جمهوری ۴۰ ساله فرانسه گفت: «نمی‌خواهم به نسلی از خوابگردها تعلق داشته باشم، نمی‌خواهم متعلق به نسلی باشم که گذشته خود را از یاد برده است.»

ماکرون همچنین خواستار «طرحی فوری» برای اصلاح حوزه یورو شد و گفت که فرانسه آمده است تا مساعده‌های مالی خود را در این زمینه افزایش دهد، به‌شرطی که به‌شکلی مؤثرتر مورد استفاده قرار بگیرند. 

او درباره مسئله مهاجرت که شکاف‌هایی را میان بروکسل و برخی کشورهای عضو به‌وجود آورده، پیشنهاد داد که اتحادیه اروپا حسابی مالی برای کمک به گروه‌هایی ایجاد کند که موافقت کرده‌اند پذیرای پناهجویان باشند. 

سخنرانی ماکرون در برابر قانون‌گذاران اتحادیه اروپا در شهر استراسبورگ، در شرق فرانسه، بخشی بود از شعار تهاجمی او پیش از انتخابات پارلمان اروپا در ماه می ۲۰۱۹؛ نخستین انتخابات پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه. 

رهبر فرانسه که از طرفداران اتحادیه اروپا است در چند روز آینده به برلین سفر می‌کند تا با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، دیدار کند. ماکرون در پی آن است که در مواجهه با کسانی که به پروژه اتحادیه اروپا با شک و تردید می‌نگرند، اصلاحاتی را در این سازمان ایجاد کند. 

او زمانی از اتحاد سخن به میان می‌آورد که احزاب پوپولیست و مخالف اتحادیه اروپا در هفته‌های گذشته در مجارستان و ایتالیا قدرت را به‌دست گرفتند. در این بین بروکسل در برابر حکومت دست‌راستی لهستان بر سر رعایت قانون ایستاده است. 

رئیس‌جمهوری فرانسه به قانون‌گذاران اتحادیه اروپا گفت که «داشتن بحثی انتقادی و دموکراتیک درباره معنی اروپا» مهم است و افزود که شهروندان اتحادیه اروپا در پی «پروژه‌ای جدید» برای اروپا هستند که به ترس‌ها و نگرانی‌هایشان بپردازد. 

اتحادیه اروپا، علاوه بر تفرقه در صفوفش، با جنگ در سوریه، خصومت با روسیه و سیاست‌های پیش‌بینی ناپذیر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، دست به گریبان است.     

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز