خبرگزاری کار ایران

فرانسه ۵۰ میلیون یورو برای کمک به آوارگان سوری اختصاص می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۱۱۲

رئیس‌جمهوری فرانسه ۵۰ میلیون یورو برای کمک‌های بشردوستانه به سوریه اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز گذشته -دوشنبه- گفت که کشورش ۵۰ میلیون یورو (۶۱ و ۹ دهم میلیون دلار) برای کمک‌های بشردوستانه به سوریه اختصاص داده است. او این خبر را طی دیدار با گروهی از سازمان‌های مردم‌نهاد (ان‌جی‌او) اعلام کرد.

ماکرون در حساب توئیتری‌اش نوشت: «امشب سازمان‌های مردم‌نهادی را گرد هم آورده‌ام که در سوریه کار می‌کنند. فرانسه برنامه‌ای اضطراری را به ارزش ۵۰ میلیون یورو برای شرایط انسانی سوریه اختصاص داده است.»

به گفته رئیس‌جمهوری فرانسه، این مبلغ به سازمان‌های مردم‌نهاد و آژانس‌های سازمان ملل که در سوریه مشغول به فعالیت هستند، از جمله دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل، اختصاص داده شده است.

ده‌ها سازمان مردم‌نهاد با ماکرون در کاخ الیزه دیدار کردند، از جمله سازمان‌های «اکشن اید»، «هندیکپ اینترنشنال»، صلیب سرخ و «کر». 

بنا به تخمین سازمان ملل، حدود ۱۳ میلیون نفر، از جمله شش میلیون کودک، در سوریه به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. جنگ سوریه که هفت سال از شروع آن می‌گذرد میلیون‌ها نفر را مجبور به ترک موطن خود کرده است. 

سازمان ملل پنج‌شنبه اعلام کرد که امیدوار است بتواند برای  حداقل ۱۰۰ هزار سوری کمک دریافت کند. این سوری‌ها پس از ماه‌ها نبرد که به محاصره بخش شرقی غوطه که در کنترل شورشیان مخالف دولت قرار دارد پایان داد، آواره شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز