خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد سایبری کاخ سفید از سمت خود استعفا داد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۱۰۴

هماهنگ کننده ارشد امنیت سایبری کاخ سفید با ترک سمت خود به آژانس ملی امنیت آمریکا باز می‌گردد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در ادامه سلسله برکناری‌ها و استعفاهای مقام‌های دولت آمریکا،  یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد، «راب جویس» هماهنگ کننده ارشد سایبری کاخ سفید با کناره‌گیری از این سمت، به آژانس ملی امنیت ملی این کشور باز خواهد گشت.

این مقام کاخ سفید افزود: «جویس سه ماه در شغلی که یک سال برای آن تعریف شده بود حضور داشت و اکنون تصمیم گرفته است تا به آژانس امنیت ملی آمریکا بازگردد.»

برکناری جویس از این سمت در پی برکناری «تام بوزرت» رئیسش بود که بر فعالیت‌های جویس در زمینه امنیت سایبری نظارت می‌کرد و هفته گذشته از دولت برکنار شد.

یک مقام دیگر ارشد آمریکا نیز در این باره گفت که جویس با اختیار و تصمیم خود کاخ سفید را ترک کرده است و از سوی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و یا شخص دیگری، مجبور به این کار نشده است.

از زمان روی کار آمدن جان بولتون در دولت آمریکا در ماه جاری ، کاخ سفید شاهد یک سلسله خروج مقام‌ها است.

اعلام کناره‌گیری جویس از این سمت تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که وی در گفت‌وگو با خبرنگاران از حمله سایبری جهانی علیه تجهیزات شبکه اینترنت آمریکا خبر داده بود که دولت روسیه را به حمایت از هکرها علیه آژانس‌های دولتی، کسب و کارها و مجریان زیرساخت‌های حیاتی در آمریکا متهم کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز