خبرگزاری کار ایران

جرمی کوربین:

بمب‌ها جان کسی را نجات نمی‌دهند/حمله به سوریه مشکل قانونی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۰۱۱

رییس حزب کارگر بریتانیا از حمله موشکی سه‌جانبه به سوریه انتقاد کرده و درباره قانونی بودن مشارکت کشورش در این حمله ابراز تردید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «جرمی کوربین» رییس حزب کارگر بریتانیا امروز-شنبه- از حمله سه‌جانبه آمریکا، بریتانیا و فرانسه به مواضع دولتی سوریه انتقاد کرد.

کوربین گفت: «بمب‌ها جان کسی را نجات نداده یا صلح به همراه نمی‌آورند. این اقدام که قانونی بودن آن جای بحث دارد، خطر افزایش درگیری‌ها را به همراه دارد. مساله‌ای که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز تایید کرد. این مساله، پاسخگو بودن در قبال جنایات جنگی و حمله‌های شیمیایی را افزایش نداده و آن را کاهش می‌دهد.»

وی افزود: «بریتانیا باید نقش رهبری را در پایان دادن به درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس ایفا کند، نه اینکه از واشنگتن دستور گرفته و جان سربازان بریتانیایی را به خطر بیاندازد.»

رهبر حزب کارگر بریتانیا بار دیگر بر لزوم اخذ تاییدیه از پارلمان، پیش از صدور دستور مشارکت در حمله به سوریه تاکید کرده و گفت: «ترزا می باید به جای دنبال کردن ترامپ، از پازلمان تاییدیه می‌گرفت. دولت باید تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن روسیه و آمریکا در راستای اعزام تیم مستقل سازمان ملل به دوما، انجام دهد تا به این ترتیب عاملان اصلی حمبه شیمیایی مشخص شوند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز