خبرگزاری کار ایران

پاکستان سفیر آمریکا را احضار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۰۲۷

یک خودروی سفارت آمریکا در پاکستان با یک موتورسیکلت تصادف کرد و در اثر آن راننده موتورسیکلت کشته شد. پس از این حادثه اسلام‌آباد سفیر آمریکا را احضار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، پاکستان امروز -یکشنبه- سفیر ایالات متحده را احضار کرد تا اعتراضی رسمی اسلام‌آباد را در پی حادثه‌ای جاده‌ای به این کشور اظهار کند. در این حادثه خودروی سفارت ایالات متحده به یک موتور زد که در اثر آن موتورسوار پاکستانی کشته شد. 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به «دیوید هیل»، سفیر آمریکا در پاکستان، گفته شده که دیگر سرنشین این موتور نیز در حادثه شب گذشته –شنبه- مجروح شده است. در این بیانیه آمده که در رابطه با این حادثه، با توجه به قوانین بین‌المللی و محلی، «عدالت به اجرا درخواهد آمد.»

شبکه‌های تلویزیونی پاکستان فیلمی را منتشر کردند که در آن یک خودرو سفیدرنگ چراغ قرمز را رد می‌کند و با یک موتورسیکلت تصادف می‌کند. در این فیلم می‌توان دید که موتورسیلکلت پس از برخورد با خودرو به هوا پرتاب می‌شود. خانواده راننده موتورسیکلت، «عتیق بیگ»، ۲۲ ساله، علیه سفارت آمریکا به‌خاطر عبور ماشین این سفارت از چراغ قرمز شکایت کرده‌اند.

پلیس پاکستان برای مدت کوتاهی دیپلمات آمریکایی را در بازداشت نگه داشت، اما به‌خاطر مصونیت سیاسی او را دستگیر نکرد. پلیس امروز  گفت که مشغول بازبینی فیلم حادثه است که یک دوربین مداربسته آن را ثبت کرده. «احسن اقبال»، وزیر داخلی پاکستان، گفت که دیپلمات آمریکایی قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته و شکایتی در این مورد تنظیم شده است. او در این زمینه اطلاعات بیشتری نداد. 

سفارت آمریکا در پاکستان در بیانیه‌ای با خانواده راننده موتورسیکلت و زخمیان «حادثه‌ای دردناک با حضور خودروی سفارت آمریکا» ابراز همدردی کرد.

در این بیانیه آمده است: «مقام‌های رسمی سفارت با مقام‌های محلی که مشغول بررسی این حادثه هستند همکاری می‌کنند.»

بنا به اعلام پلیس دیپلمات آمریکایی کلنل «جوزف امانوئل هال» نام دارد که یک وابسته نظامی است. بنا به گزارش پلیس، در هنگام حادثه او در ماشین تنها بوده است. پلیس ماشین سفارت را به عنوان بخشی از تحقیقات ضبط کرده است. 

در فوریه ۲۰۱۱، یک پیمانکار که به استخدام سفارت آمریکا درآمده بود دو پاکستانی را در لاهور به ضرب گلوله کشت و هنگام گریز از محل حادثه با خودروی خود یک دوچرخه‌سوار را هم زیر گرفت و کشت. این حادثه محکومیت جهانی را به دنبال داشت و روابط میان واشنگتن و اسلام‌آباد را تیره کرد.     

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز