خبرگزاری کار ایران

استقرار ارتش سوریه در جنوب دمشق برای آغاز عملیات علیه داعش

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۱۲۴

گزارش‌ها حاکی از استقرار نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی مناطق تحت اشغال داعش در جنوب پایتخت این کشور، برای آغاز عملیات نظامی علیه این گروه تروریستی است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش سوریه سربازان خود را از روز یکشنبه در نزدیکی شهرک‌های تحت اشغال داعش در جنوب دمشق مستقر کرده است تا عملیات نظامی خود را برای گسترش سیطره بر پایتخت آماده کند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، که مقر آن در لندن است، تصریح کرد که ارتش سوریه این تجهیزات را از داخل دمشق و خارج از آن، در این منطقه مستقر کرده است.

روزنامه «الوطن» سوریه نیز به نقل از منابعی آگاه نوشت که شواهد حاکی از آن‌ست که تعامل با پرونده پایان دادن به داعش در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی، از طریق عملیات نظامی انجام خواهد شد.

گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۵ بخش اعظمی از اردوگاه فلسطینیان «یرموک» و نیز بخش‌هایی از شهرک‌های «الحجر الاسود» و «التضامن» را به تصرف خود درآورده است. این گروه همچنین ماه گذشته میلادی توانست در سایه مشغول شدن ارتش سوریه به درگیری‌های غوطه شرقی، شهرک «القدم» را نیز تصرف کند.

با بیرون راندن تروریست‌های داعشی از این شهرک‌ها، ارتش سوریه برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ سیطره کامل خود بر پایتخت و حومه آن را تثبیت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز