خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع آمریکا:

جدول زمانی برای خروج از سوریه تعیین نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۱۱۷

یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) با اعلام این‌که سیاست نظامی واشنگتن در جنگ علیه داعش در سوریه تغییر نکرده است، گفت که جدول زمانی برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور تعیین نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر گفته است که خواهان خروج فوری نیروهای آمریکایی از سوریه است.

در همین راستا، ژنرال «کنت مک‌کنزی» یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا، روز گذشته گفت: «ما همواره این مساله را در نظر داشته این‌که وقتی به مراحل نهایی در جنگ با داعش برسیم، سطح حضور نیروهای خود راتنظیم کنیم، بنابراین تغییری از این بابت روی نداده است.»

ژنرال کنت مک‌کنزی تصریح کرد که دونالد ترامپ هیچ «جدول زمانی» برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه ارائه نکرده است.

این مقام پنتاگون افزود: «به ما جدول زمانی داده نشده و این بسیار موثر است. این‌که رئیس‌جمهوری برای ما جدول زمانی مشخصی تعیین نکرده حیلی خوب است، بنابراین ما از این ابزار در پیشبرد امور استفاده خواهیم کرد.»

امریکا هم اکنون دو هزار نیرو در سوریه دارد.

طی روز ها اخیر موضوع خروج احتمالی نیروهای آمریکایی از سوریه واکنش‌های متفاوتی در پی داشته است و برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی خواهان تدوام حضور نیروهای آمریکایی در سوریه شدند.

به دنبال پیشروی گسترده داعش در غرب عراق در سال ۲۰۱۴، آمریکا ائتلافی نظامی برای مقابله با این گروه تشکیل داد. آمریکا همچنین از «نیروهای دموکراتیک سوریه» که یک گروه متشکل از شبه‌نظامیان کُرد و عرب است، حمایت کرد.

این نیروها با پشتیبانی ائتلاف به رهبری آمریکا توانستند بخش‌های وسیعی از قلمرو داعش در سوریه و به ویژه «الرقه» پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی را تصرف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز