خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اعتراف محمد بن سلمان به وجود منافع مشترک میان ریاض و تل‌آویو/ ادامه تهدیدهای اردوغان برای حمله به شمال عراق/ دعوت ترامپ از پوتین برای سفر به واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۱۴۵

اعتراف ولیعهد سعودی به وجود منافع مشترک میان اسرائیل و ریاض، تهدید رئیس‌جمهوری ترکیه برای حمله به شمال عراق و دعوت واشنگتن از رئیس‌جمهور روسیه برای سفر به آمریکا از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی اعتراف کرد که این کشور با اسرائیل منافع مشترک زیادی دارد.

- ده‌ها اتوبوس حامل تعداد یک هزار و ۱۴۶ نفر از عناصر گروه تروریستی «جیش الاسلام» شهر دوما در غوطه شرقی دمشق را به سمت شمال سوریه ترک کردند.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تهدید کرد، در صورتی‌که بغداد تدابیری علیه گروه‌های تروریستی فعال در شمال این کشور اتخاذ نکند، آنکارا بدون اجازه گرفتن از کسی، در شهر «سنجار» عملیات نظامی انجام خواهد داد.

-یکی از مشاوران «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفت، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی ماه گذشته میلادی، ولادیمیر پوتین را به کاخ سفید دعوت کرد اما دو کشور هنوز رایزنی‌ مقدماتی برای برگزاری نشست مذکور را آغاز نکردند.

- با بالا گرفتن جنگ لفظی میان چین و تایوان، دولت تایوان امروز -سه شنبه- چین را متهم کرد که از رسانه‌هایش علیه دولت تایپه استفاده می‌کند.

- «امرسون منانگاگوا» رئیس‌جمهوری زیمبابوه در جریان نخستین سفر رسمی خود به چین قرار است با «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرده و برای جلب حمایت هرچه بیشتر اقتصادی پکن به عنوان یک شریک مهم کشورش تلاش کند.

- «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس دوشنبه با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب تلفنی صحبت کرد.

- «کارلوس پوجدمون» رهبر سابق استقلال طلب کاتالونیا که اکنون در بازداشت در آلمان به سر می‌برد، در نخستین مصاحبه‌اش از زمان دستگیری سکوتش را شکست و گفت: مجرم نیستم.

- «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توافق انتقال مهاجران آفریقایی به کشورهای غربی را که با کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل منعقد کرده بود به حالت تعلیق درآورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز