خبرگزاری کار ایران

جزئیات مذاکرات بغداد و اربیل درباره فرودگاه‌های کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۳۳

گزارش‌ها حاکی‌ است که در نتیجه فشارهای واشنگتن و کشورهای اروپایی، بغداد و اربیل در جریان مذاکرات برای حل اختلافات موجود به تفاهم‌هایی اولیه درباره لغو ممنوعیت پروازهای فرودگاه‌های کردستان رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیات، یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد، مذاکرات فشرده‌ای طی هفته‌های گذشته بین کمیته‌های امنیتی، سیاسی و نظامی از بغداد و اربیل برگزار شده است و طرفین به تفاهم‌های اولیه در ارتباط با امکان لغو تحریم‌های فرودگاه‌های کردستان (اربیل و سلیمانیه) و نیز توزیع حقوق کارمندان دو وزارتخانه در اقلیم کردستان عراق رسیده‌اند.

این منبع تصریح کرد، مذاکرات میان بغداد و اربیل در نتیجه فشارهای واشنگتن و دولت‌های اروپایی پس از آن برگزار شد که دولت فدرال عراق، ماه گذشته تحریم فرودگاه‌های اقلیم کردستان را به مدت سه ماه تمدید کرد که با انتقادهای گسترده کُردها و جامعه جهانی مواجه شده است.

 این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود بغداد تلاش می‌کند نمایندگانی از دستگاه‌های اطلاعاتی و افسران امنیتی در فرودگاه‌های اقلیم کردستان و گذرگاه‌های مرزی مستقر شوند.

ائتلاف «دموکراسی و عدالت»، جمعه اعلام کرد که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق به «برهم صالح» رئیس این ائتلاف درباره پرداخت فوری حقوق کارکنان وزارت‌خانه آموزش و وزارت‌خانه بهداشت در اقلیم کردستان وعده داده و گفته است که پروازهای بین‌المللی به فرودگاه‌های این اقلیم تا قبل از نوروز از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز