خبرگزاری کار ایران

آغاز رزمایش نظامی بزرگ اسرائیل و آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۱۴۲

ارتش‌‌‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، امروز رزمایش نظامی گسترده‌ای را در سایه بروز جنگ احتمالی در منطقه، برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از معا، ارتش‌های اسرائیل و آمریکا، امروز- یکشنبه- رزمایش «جونیپر کبرا» را با هدف ارتقای توانمندی‌های نظامی برای مقابله با تهدیدهای موشکی ادعایی از سوی ایران و حزب‌‌الله لبنان، آغاز می‌کنند.

طبق گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، این رزمایش با مشارکت دو هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی و دو هزار نظامی اسرائیلی برگزار خواهد شد.

رزمایش «جونیپر کبرا» که تا اواسط ماه جاری ادامه خواهد داشت، بر آموزش استفاده از سامانه‌های دفاع هوایی «حیتس»، «گنبد آهنین»، «فلاخن داوود» و «پاتریوت» متمرکز است.

ناظران بر این عقیده‌اند که رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در چارچوب تشدید تهدیدهای متبادل میان اسرائیل، و ایران و حزب‌الله درباره جنگ احتمالی برگزار می‌شود.

در موازات این رزمایش، پلیس و ارتش اسرائیل امروز تمرین‌هایی به مدت چهار روز در منطقه «الجلیل الاسفل» و «مرج یزراعیل» برگزار می‌کند.

همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در سفری رسمی عازم آمریکا خواهد شد و با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور درباره پرونده‌‌های ایران و فلسطین گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز