خبرگزاری کار ایران

تعلیق درخواست آمریکا علیه کره شمالی در شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۷۰۶

چین درخواست آمریکا از کمیته شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم ۳۳ کشتی و ۲۷ شرکت کشتیرانی و یک فرد تایوانی به اتهام نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه کره‌شمالی را به تاخیر انداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دیپلمات‌ها روز گذشته –جمعه- اعلام کردند که چین درخواست آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل برای درج نام ۳۳ کشتی، ۲۷ سازمان کشتیرانی و یک فرد تایوانی در فهرست سیاه به دلیل نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه کره‌شمالی را به تعویق انداخته است.

آمریکا یک هفته پیش درخواستی را با هدف تعطیل کردن اقدام‌های غیرقانونی دریایی کره‌شمالی برای واردات نفت و فروش ذغال سنگ در شورای امنیت مطرح کرده بود.

ارائه این درخواست به سازمان ملل همزمان با اعمال بزرگ‌ترین بسته تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کره‌شمالی همراه شد که با هدف تشدید فشارها علیه پیونگ‌یانگ برای عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور است.

چین هیچ دلیلی برای تعلیق این درخواست آمریکا ارائه نکرده است. این تعلیق می‌تواند متوقف شود و این تعلیق اغلب زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار اطلاعات بیشتری درباره آن می‌شوند.

کمیته تحریم‌های کره‌‌شمالی در شورای امنیت به دنبال اجماع بر سر رای‌گیری درباره فهرست تحریم‌ها است.

اگر اعضای شورای امنیت با این طرح موافقت کنند، ۳۳ کشتی پیشنهادی  از سوی آمریکا که ۱۹ تای آن متعلق به پیونگ یانگ هستند با ممنوعیت جهانی ورود به بنادر مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز