خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی مرکل و ترامپ درباره سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۳۷

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور آمریکا بر لزوم اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه تأکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، امروز- جمعه- طی گفت‌وگویی تلفنی، بر ضرورت اجرای قطعنامه مصوبه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس در سوریه توافق کردند.

سخنگوی مرکل در این‌باره اعلام کرد، ترامپ و مرکل بر ضرورت پایبندی نظام سوریه و همپیمانان ایرانی و روسی آن به اجرای فوری و کامل قطعنامه آتش‌بس تأکید کردند. قطعنامه 2401 شورای امنیت خواستار توقف درگیری‌ها در سوریه است.

وی افزود، صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین نگرانی‌های‌شان را درباره اظهارات اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه درباره توسعه زرادخانه هسته‌ای فوق‌پیشرفته این کشور ابراز کردند.

ولادیمیر پوتین روز گذشته در سخنرانی سالانه‌ی خود از سلاح‌های اتمی و سیستم‌های تسلیحاتی تازه‌ی ارتش روسیه رونمایی کرده بود. او از جمله از موشک‌های اتمی تازه‌ای سخن گفته بود که هیچ سیستم دفاع موشکی در جهان توان ردگیری آنها را ندارد. پوتین گفت که این گام روسیه در واکنش به سیستم‌های موشکی آمریکا برداشته شده که مستقیما مسکو را هدف می‌گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز