خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

روسیه از یک کاندیدای خاص حمایت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۷۷

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که نتیجه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که روسیه تلاشی برای حمایت از یک کاندیدای خاص در سال ۲۰۱۶ نداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «راجا شاه» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته –جمعه- ادعا کرد که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که برخلاف آنچه بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید، مسکو تلاشی برای حمایت از یک کاندیدای خاص ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶ نداشته است.

بر اساس اعلام جرم انجام شده که ۱۳ شهروند روسیه و سه گروه روسی را هدف قرار می‌دهد، مسکو متهم به تلاش برای ارتقای کمپین تبلیغاتی «دونالد ترامپ» و زیر سوال بردن «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات وی است.

شاه در یک کنفرانس خبری در این‌باره به فاکس نیوز گفت: «همه تلاش‌های انجام شده در زمینه ایجاد ابهام در روند انتخاباتی و زیر سوال بردن رئیس‌جمهور آینده آمریکا بوده است و نه حمایت از یک کاندیدا در قبال کاندیدای دیگر.»

شاه همچنین ادعا کرد که تحقیقات ثابت کرده است که هیچ توافقی میان کمپین تبلیغاتی ترامپ و روسیه وجود ندارد.

ترامپ بارها تاکید کرده است که هیچ توافقی میان کمپین تبلیغاتی وی و روسیه وجود ندارد.

تحقیقات درباره اینکه آیا توافقی در این باره وجود داشته است یا نه همچنان در جریان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز