خبرگزاری کار ایران

ترامپ یک امتیاز دیگر را از فلسطینیان می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۸۷۶

منابع صهیونیستی گزارش دادند که کاخ سفید به‌زودی پیشنهادی درباره فرایند صلح ارائه می‌دهد که براساس آن، یکی دیگر از درخواست‌های فلسطینیان حذف می‌شود.

به گزارش ایلنا، منابع صهیونیستی به نقل از دیپلمات‌ها در تل‌آویو اعلام کردند که بعد از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتظار می‌رود که گام بعدی کاخ سفید  حذف «حق بازگشت میلیون‌ها فلسطینی (به سرزمین‌شان)» از فهرست دستور کار فرایند صلح باشد.

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» به نقل از این منابع نوشت، کاخ سفید به‌زودی پیشنهادی درباره صلح می‌دهد که ترامپ نیز روز گذشته در گردهمایی مجمع جهانی اقتصاد در داووس، از آن سخن گفته بود.

شبکه تلویزیونی «Hadashot» اسرائیل نیز در این‌باره گزارش داد که «شاید بهتر باشد این پیشنهاد را طرح نتانیاهو (نخست‌وزیر اسرائیل) نامگذاری کرد؛ چراکه این طرح بسیاری از درخواست‌های نخست‌وزیر را پاسخ خواهد داد.»

طبق این گزارش، دونالد ترامپ در دیدار روز پنجشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای انتقال سفارت آمریکا به قدس «یک حرکت بزرگ و تاریخی» نامیده و گفته بود که سفارت آمریکا «بسیار زودتر» از موعد، به قدس منتقل می‌شود.

ترامپ همچنین گفته است که با این تصمیم، «دشوارترین موضوعی که باید (در روند صلح اسرائیل و فلسطینیان) درمورد آن گفت‌وگو می‌شد، از دستور کار کنار گذاشته شد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز