خبرگزاری کار ایران

در واکنش به سند «گروه واشنگتن»؛

بشار الجعفری: فصل دیگری از توطئه علیه سوریه را شاهد هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۸۴

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، درباره سند غیر رسمی افشا شده درباره حل بحران سوریه، اظهار داشت که این کشور در معرض توطئه جدیدی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «بشار الجعفری» رئیس هیات دولت سوریه در مذاکرات وین، مخالفت قاطع دمشق با سند «گروه واشنگتن» را اعلام کرد.

الجعفری، جمعه‌شب طی کنفرانسی مطبوعاتی در وین، گفت که تدوین‌کنندگان این سند غیر رسمی، ظاهرا می‌گویند که خواهان احیای فرایند مذاکرات در ژنو هستند در حالی‌‌که خود آنها همین فرایند را نابود کردند.

این دیپلمات سوریه تصریح کرد، پنج کشوری که این سند را تدوین کرده‌اند، می‌‌خواهند راه‌حل‌سیاسی در سوریه و همچنین مذاکرات ژنو را تضعیف کنند.

رئیس هیات اعزامی دولت سوریه به ژنو این ئرسش را مطرح کرد: «چگونه، واشنگتن که گروه داعش را به‌وجود آورد و آن را پرورش داد، می‌تواند درباره راه‌حل سیاسی در سوریه حرف بزند... و چگونه عربستان سعودی که کشوری با فرهنگ جاهلیت است، می‌تواند در تدوین طرحی سیاسی برای آینده سوریه مشارکت کند.»

وی در ادامه افزود: «این به نوعی یک کمدی سیاه است و فصل جدیدی از توطئه علیه سوریه را شاهد هستیم‎.»

روز گذشته در گرماگرم مذاکرات هیات‌های دولت سوریه و معارضان در وین، محتوای سندی به رسانه‌ها درز کرد که در آن پنج کشور غربی و عربی (آمریکا، اردن، بریتانیا، فرانسه و عربستان سعودی) که از شورشیان سوری حمایت می‌کنند، می‌گویند برای پیشبرد روند گذار سیاسی بر مبنای قطعنامه ۲۲۵۴ سندی به «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه ارائه می‌کنند. سندی که در آن هیچ اشاره‌ای به آینده «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور نشده است.

در این سند آمده است که فرستاده سازمان ملل، توجه طرف‌های مذاکرات را به ماهیت یک قانون اساسی اصلاح‌شده، روش‌های عملی انتخابات تحت نظارت سازمان ملل و ایجاد محیطی امن و بی‌طرف برای برگزاری انتخابات هدایت کند. شرایطی که شامل برگزاری مبارزه‌های انتخاباتی بدون ترس از انتقام‌گیری و نیز امکان مشارکت پناهندگان و آوارگان سوری در انتخابات باشد.

در این سند تأکید شده که تمایل نظام سوریه به تمرکز بر این شرایط، شاخصی برای مشارکت سازنده آنها در روند گذار سیاسی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز