خبرگزاری کار ایران

بعد از رهگیری هواپیماهای مسافربری امارات؛

تنش در روابط قطر و کشورهای محاصره‌کننده تشدید شده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۸۲۶

ادعای امارات مبنی بر رهگیری هواپیماهای مسافربری این کشور توسط جنگنده‌های قطری، تنش موجود در روابط کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را تشدید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، تنش‌ها میان قطر و کشورهای تحریم‌کننده آن بعد از آن‌که امارات اعلام کرد که جنگنده‌های قطری دو هواپیمای مسافربری عازم پایتخت بحرین را رهگیری کرده‌اند، تشدید شده است.

«خالد العطیه» وزیر دفاع قطر ساعاتی پس از ادعای شرکت هواپیمایی امارات مبنی بر اینکه یکی از هواپیماهایش طی پرواز عادی خود به مقصد منامه توسط جنگنده‌های قطر رهگیری شده، اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور هواپیمای مسافربری امارات را رهگیری نکرده‌اند.

شبکه تلویزیونی «الجزیره» به نقل از العطیه، گزارش داد: «این اقدام‌ها و ادعاها در نزد کشورهای محاصره‌کننده عجیب و غریب نیست.»

عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن گذشته روابط اقتصادی و سیاسی‌شان با قطر را به‌اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند.

از سوی دیگر، اداره امور هواپیمایی وزارت حمل و نقل بحرین با صدور گزارشی در خصوص حادثه رهگیری هواپیمای غیرنظامی امارات توسط جنگنده‌های قطری، اعلام کرده است که تمامی تدابیر لازم را با طرف‌های بین‌المللی ذی‌ربط درخصوص رهگیری هواپیماهای مسافری امارات توسط جنگنده قطری، اتخاذ خواهد کرد.

طبق گزارش اداره امور هواپیمایی وزارت حمل و نقل بحرین، جنگنده‌های قطری تا فاصله دو مایلی هواپیمای اماراتی نزدیک شده بودند که این امر جان مسافران و خدمه هواپیما را با خطر مواجه کرده و بخش نظارت پروازها در اداره هواپیمایی بحرین برای حفظ سلامت هواپیمایی و مسافران، تدابیر فوری لازم را اتخاذ کرد.

این مرکز تصریح کرد که گزارش جداگانه‌ای در این‌باره، به سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) ارسال خواهد کرد.

سازمان هوانوردی امارات نیز در بیانیه‌ای این دو حادثه را «نقض جدی کنوانسیون‌های بین‌المللی و ایمنی پروازهای هواپیماهای مسافربری ارزیابی و تأکید کرد که در حال بررسی گزینه‌های قانونی نزد ایکائو و سایر سازمان‌های مربوطه است.

امارات متحده عربی و قطر همچنین اختلافات بسیاری بر سر حریم هوایی خود دارند. قطر, امارات را متهم کرده بود که در ۲۱ دسامبر سال گذشته میلادی و همچنین در سوم ژانویه سال جاری به حریم هوایی این کشور تعرض کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز