خبرگزاری کار ایران

اطلاعات جدید درباره گردان بن‌سلمان

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۷۹

یک روزنامه دولتی در عربستان سعودی اطلاعات جدیدی درباره گردان موسوم به «سیف‌الاجرب» از گردان‌های گارد سلطنتی منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا، گردان موسوم به «سیف‌الاجرب»، که روز گذشته عملیات سرکوب مسلحانه و بازداشت شماری شاهزاده سعودی را اجرا کرد، نامی ناآشنا برای شهروندان عربستانی است.

روزنامه دولتی «سبق»، که نزدیک به «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان است، اطلاعات جدیدی درباره گردان «السیف الاجرب» منتشر کرده است.

به نوشته سبق، «السیف الاجرب» از گردان‌های گارد سلطنتی و تحت نظارت مستقیم ولیعهد سعودی است که بلافاصله پس از به‌پادشاهی رسیدن «سلمان بن‌عبدالعزیز» تشکیل شد. این گردان بیش از ۵ هزار نیرو از سطوح مختلف نظامی دارد.

تمامی اعضای این گردان دوره‌های نظامی پیشرفته از  جمله چتربازی، مبارزه با شورش، تک‌تیراندازی و مواد منفجره را گذرانده‌اند.

«السیف الاجرب» نام شمشیر «ترکی بن‌عبدالله بن‌محمد آل‌سعود» دومین بنیان‌گذار  رژیم سعودی است و این شمشیر الان در مالکیت ملک سلمان قرار دارد.

طبق این گزارش، روز گذشته ۱۱ شاهزاده سعودی دیگر که در قصر «الحکم» ریاض تجمع کرده بودند به وسیله گارد «السیف الاجرب» بازداشت و به زندان «الحائر» منتقل شدند. این شاهزادگان  به تصمیم دولت عربستان برای لغو معافیت شاهزادگان از پرداخت قبوض آب و برق اعتراض کرده و خواستار لغو فرمان پادشاهی در این زمینه شده بودند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز