خبرگزاری کار ایران

لاوروف: نیروهایمان را از سوریه به مصر منتقل نمی‌کنیم/ وزیر دفاع روسیه: نیروهای دائم نظامی در سوریه تشکیل می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۱۳۹

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو به دنبال انتقال نیروهایش از سوریه به مصر نیست.

به گزارش ایلنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفت‌و‌گو با راشاتودی با تاکید بر اینکه مسکو به دنبال انتقال نیرو‌هایش از پایگاه حمیمیم در سوریه به مصر نیست، گفت که همکاری نظامی بین‌المللی برای مقابله با تروریسم در منطقه بسیار مهم است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش هیچ برنامه دائمی برای انتقال نیروهای روسیه از پایگاه حمیمیم سوریه به خاک مصر ندارد.

لاوروف همچنین گفت: «مصر و روسیه از چندی پیش با هم همکاری گسترده داشته و شراکت استراتژیک میان دو کشور با تحولات گسترده‌ای همراه بوده است».

از سوی دیگر، وزیر دفاع روسیه گفت که این کشور تشکیل نیروهای نظامی دائمی در پایگاه نظامی طرطوس و حمیمیم در سوریه را آغاز کرده است.

 «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز –سه‌شنبه- اعلام کرد که روسیه تشکیل مجموعه نیروهای دائم در پایگاه‌های نظامی این کشور در طرطوس و حمیمیم در سوریه را آغاز کرده است.

وی با اشاره به عملیات نظامی روسیه برای مبارزه با تروریسم در منطقه گفت که یکی از اصلی‌ترین وظایف نیروهای مسلح روسیه در سال ۲۰۱۷ به ویژه نیروهای نظامی هوایی و دریایی روسیه و همه نیروهایی که به هر شکل در عملیات‌های نظامی روسیه مشارکت داشتند، مقابله با تروریسم بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز