خبرگزاری کار ایران

درخواست پادشاه اسپانیا از نمایندگان کاتالان در سخنرانی کریسمس

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۹۶۷

پادشاه اسپانیا در سخنرانی کریسمس خود از نمایندگان منطقه کاتالونیا خواست تا از تقابل با یکدیگر جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، «فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا در سخنرانی سالانه خود به مناسبت کریسمس از پارلمان جدید منتخب منطقه کاتالونیا خواست تا اقدام‌های بیشتر در راستای جدایی از اسپانیا را رد کنند.

وی در سخنرانی تلویزیونی خود در این باره گفت:  «مسیری که رو به روی ماست نباید بار دیگر به تقابل یا خروج منجر شود، همانطور که ما اکنون می‌دانیم، این روند تنها باعث اختلاف، عدم اطمینان و اضطراب می‌شود».

سخنرانی پادشاه عربستان چهار روز پس از آن انجام شد که انتخابات پارلمانی منطقه کاتالونیا برگزار شد و به نفع احزاب جدایی‌طلب به پایان رسید.

«ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا پارلمان پیشین کاتالونیا را پس از رای ماه اکتبر برای جدایی این منطقه از اسپانیا، منحل کرده بود اما امیدوار بود که جدایی‌طلبان بار دیگر اغلب کرسی‌های مجلس را کسب نخواهند کرد.

پادشاه اسپانیا در ادامه این سخنرانی تاکید کرد: «سال ۲۰۱۷ برای اسپانیا بدون شک سالی دشوار بود. رهبران کاتالان باید با مشکلاتی که روی همه مردم این منطقه تاثیر می‌گذارد مواجه شوند؛ آنها باید به تفاوت‌ها احترام بگذارند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز