خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ارشد کاخ سفید:

ترامپ امروز قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌رسمیت خواهد شناخت

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۱۰۸

مقام‌های ارشد در کاخ سفید اعلام کردند که رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز رسما اعلام خواهد کرد که ایالات متحده بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به‌رسمیت شناخته و مقدمات انتقال سفارتخانه خود به این شهر را آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، یک مقام ارشد در کاخ سفید که نامش فاش نشده است، اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز- چهارشنبه- به‌طور رسمی بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل اعلام خواهد کرد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد، ترامپ در وهله دوم، دستور مقدمات انتقال سفارت ایالات متحده از تل‌آویو به قدس را صادر خواهد کرد. با این‌حال، رئیس‌جمهوری آمریکا جدول زمانی برای عملیات انتقال سفارتخانه را مشخص نخواهد کرد؛ چرا که روند احداث مقر سفارتخانه سه یا چهار سال طول خواهد کشید.

از این‌رو، به نظر می‌رسد در صورت روی کار آمدن رئیس‌جمهور دیگری در سال ۲۰۲۰ که مخالف سیاست دولت ترامپ باشد، سفارت آمریکا در بیت المقدس ممکن است هرگز باز نشود.

طبق اعلام «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، ترامپ، امروز درباره قدس اظهار نظر می‌کند و انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری آمریکا در این سخنرانی، موضع نهایی خود درباره انتقال سفارتخانه را اعلام کند.

این در حالی‌ست که طی روزهای اخیر، سران و مقام‌های برخی کشورهای اسلامی به دولت آمریکا درباره پیامدهای به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل هشدار داده‌اند.

«سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، روز گذشته طی گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده بود: «با توجه به جایگاه بیت‌المقدس و همچنین مسجدالاقصی، چنین گام خطرناکی باعث شعله‌ور شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان خواهد شد».

اردن، مصر، اتحادیه عرب، تشکیلات خودگردان و گروه‌های مختلف فلسطینی نیز هشدار داده‌اند که این اقدام ممکن است منطقه را بحرانی کرده و به بروز خشونت‌های تازه منجر شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نیز تأکید کرد با این کار، ترکیه ممکن است با اسرائیل قطع رابطه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز