خبرگزاری کار ایران

رهبر کره‌شمالی تحقق «رویای هسته‌ای» را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۲۵۲

رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که بعد از تازه‌ترین آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره‌پیما که «به سرتاسر خاک ایالات متحده دسترسی دارد»، کره‌شمالی به هدف نهایی‌اش یعنی تبدیل به یک کشور هسته‌ای دست یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی بعد از نظارت بر پرتاب آزمایش موشک «هواسونگ- ۱۵» گفت: «افتخار می‌‌کنم که ما در نهایت توانستیم هدف بزرگ تاریخی‌مان یعنی تکمیل قدرت هسته‌ای کشور را محقق کنیم.»

این مطلب را خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد.

طبق گزارش رسانه‌های رسمی در کره‌شمالی، این موشک تازه‌ شلیک‌شده قوی‌ترین موشکی بوده که تاکنون پیونگ‌یانگ آن را شلیک کرده است. این موشک مسافتی ۹۵۰ کیلومتری را به مدت ۵۳ دقیقه را طی کرده است و ارتفاعی نزدیک به چهار هزار و ۴۷۵ کیلومتر داشت.

در همین حال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ساعتی پس از انتشار گزارش‌ها در مورد آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی، به خبرنگاران گفته است «فقط می‌توانم این را به شما بگویم، که ما این مسئله را حل‌‌وفصل می‌کنیم. این وضعیتی‌ است که به آن رسیدگی خواهد شد.»

آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی و نیز شـشمین آزمایش هسته‌ای آن کشور در ماه‌های گذشته، به تنش‌ها و ابعاد بحران در شبه‌جزیره کره افزوده‌است. با این همه پیونگ‌یانگ بیشتر از دو ماه بود که دست به آزمایش نظامی تازه‌ای نزده بود؛ این کشور در جریان سفر طولانی‌مدت ترامپ به شرق و جنوب‌شرق آسیا نیز اقدام چالش‌برانگیزی انجام نداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز