خبرگزاری کار ایران

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۲۰۲

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی چگونگی برخورد با آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ،  شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است امروز –چهارشنبه- به درخواست آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی آزمایش موشک بالستیک کره‌شمالی تشکیل دهد.

شب گذشته خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی یک موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرده است.

 پیش از این یک منبع در دولت ژاپن اعلام کرد که این کشور سینگال‌های رادیویی را شناسایی کرده است که می‌تواند این احتمال را مطرح کند که کره‌شمالی خود را برای انجام یک آزمایش موشکی بالستیک آماده می‌کند. 

کره‌شمالی پس از آزمایش چند موشک از اوایل آوریل گذشته در روند آزمایش‌های موشکی خود توقف ایجاد کرده بود. این اقدام پس از آن که یکی از موشک‌های کره شمالی از جزیره هوکایدو در شمال ژاپن عبور کرد، صورت گرفت. 

کره شمالی نیز با صدور بیانیه ای به این آزمایش موشکی واکنش نشان داد و  گفت این موشک قابلیت رسیدن به سرتاسر خاک آمریکا را دارد.

طبق بیانیه‌ای، که مجری تلویزیونی آن را قرائت کرد، این موشک تازه‌ شلیک‌شده قوی‌ترین موشکی بوده که تاکنون کره‌شمالی آن را شلیک کرده است. این موشک مسافتی ۹۵۰ کیلومتری را به مدت ۵۳ دقیقه را طی کرده است و ارتفاعی نزدیک به چهار هزار و ۴۷۵ کیلومتر داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز