خبرگزاری کار ایران

کُردهای سوری از حضور ۴ هزار نظامی ائتلاف آمریکایی در سوریه خبر دادند

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۶۹۳

منابعی در میان نیروهای کُرد سوریه اعلام کردند که نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن چهار هزار نظامی خود را در شمال سوریه مستقر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفاکس، رسانه‌های خبری وابسته به نیروهای کُرد سوریه خبر دادند که نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا برای مبارزه با داعش، حدود چهار هزار نظامی در شمال سوریه دارند.

طبق اعلام منابعی در میان «نیروهای دموکراتیک سوریه»، سربازان و مستشاران نظامی آمریکایی در مناطق تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد و دیگر گروه‌ها در شمال سوریه مستقر هستند.

این منابع خاطرنشان کردند که نظامیانی از کشورهای آلمان، بریتانیا و فرانسه نیز در مناطق مذکور مستقر هستند که شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» را برای جنگ علیه داعش آموزش می‌دهند.

گزارش‌ها حاکی‌ست که ائتلاف بین‌المللی از زمان آغاز عملیات مبارزه با داعش در سال ۲۰۱۴، ۱۰ پایگاه نظامی- هوایی در شمال غرب سوریه ایجاد کرده است.

همزمان با این گزارش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رسما اعلام کرد که شمار نیروهایش در سوریه ۱۷۲۰ نظامی است. در حالی‌که پیشتر پنتاگون این عدد را ۵۰۰ نظامی اعلام کرده بود.

گزارش جدید پنتاگون، که روز گذشته منتشر شده است، حاکی‌ست که شمار نیروهای آمریکایی در عراق حدود هشت هزار و ۸۹۲ نفر و در افغانستان ۱۵ هزار و ۲۹۸ نظامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز