خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی خونین در مصر/ تخلیه ایستگاه مترو در لندن به دلیل تیراندازی/ اتهام‌زنی دبیرکل سازمان ملل متحد علیه حزب‌الله لبنان

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۶۳۵

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی در مصر یکی از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است. رسیدن کمک‌های بشردوستانه به یمن و اتهام‌زنی دبیر کل سازمان ملل متحد علیه حزب‌الله لبنان از جمله دیگر اخبار مهم چند ساعت گذشته در جهان است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه ترکیه گفت که آمریکا تجهیز تسلیحاتی «یگان‌های مدافع خلق کرد» را متوقف می‌کند.

-پلیس لندن اعلام کرد که به دنبال دریافت گزارشی از تیراندازی در خیابان آکسفورد در این منطقه حاضر شده و ایستگاه متروی آکسفورد را تخلیه کرده است.

- حمله تروریستی به مسجدی در استان سینای شمالی در مصر به کشته‌شدن بیش از ۲۰۰ نفر منجر شده است.

-معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هجدهم ماه آینده میلای راهی فلسطین اشغالی می‌شود و در پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی می‌کند.

-فرستاده سازمان ملل به سوریه ضمن ابراز امیدواری نسبت به حل و فصل هرچه سریع‌تر بحران سوریه، بر اهمیت تلاش‌هاش بین‌المللی برای آغاز مذاکرات گسترده بین طرفین درگیر تاکید کرد.

-دو نفر از مقام‌های آمریکایی گفتند پنتاگون در روزهای آتی اعلام خواهد کرد حدود دو هزار نیرو در سوریه دارد.

-وزیر خارجه روسیه گفت، واشنگتن در واکنشی نامناسب به تهدیدهای کره‌شمالی در حال نظامی کردن منطقه آسیا-پاسیفیک با تزریق سلاح به ژاپن و کره‌جنوبی است.

- گزارش شده که دولت آمریکا نگران است مناطق شمالی سوریه که نیروهای آمریکایی در آن مشغول آموزش نیروهای سوریه دموکراتیک هستند، به دست دولت دمشق بیفتد.

-دبیر کل سازمان ملل متحد حزب‌الله لبنان را به در اختیار داشتن تسلیحات غیرمجاز متهم کرد.

- رئیس‌جمهوری آلمان با هدف برون‌رفت از بحران سیاسی در این کشور قرار است میزبان نشست مشترکی میان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و همچنین رهبر حزب اتحاد سوسیال مسیحی در این کشور باشد.

-سازمان ملل اعلام کرد، ائتلاف عربی به رهبری عربستان اجازه داده امروز -شنبه- اولین گروه از امدادگران به صورت هوایی از اردن به صنعا پایتخت یمن منتقل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز