خبرگزاری کار ایران

فرانسه از عربستان سعودی درخواست کمک مالی کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۹۶۷

رئیس‌جمهوری فرانسه کمک مالی عربستان سعودی را به نیروی مشترک پنج کشور منطقه ساحل آفریقا خواستار شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه، جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه از عربستان سعودی خواسته است در تامین بودجه موردنیاز برای تشکیل نیروی مشترک پنج کشور ساحل آفریقا همکاری کند.

این درخواست برای آغاز به کار این نیروی دفاعی مشترک با هدف مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل آفریقا مطرح می‌شود که مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز است.

کاخ الیزه تصریح کرد، مقام‌های سعودی آماده هستند در کنفرانس حمایت از نیروی مشترک پنج کشور منطقه ساحل آفریقا، در اجرای این عملیات همکاری کنند. این کنفرانس قرار است چهاردهم دسامبر در بروکسل برگزار شود.

فرانسه از ابتکار پنج کشور ساحل آفریقا که شامل موریتانی، مالی، بورکینافاسو، چاد و نیجر است، برای تشکیل نیروی مشترک مبارزه با تروریسم حمایت کرده است. اتحادیه اروپا نیز با استقبال از این طرح و اختصاص ۵۰ میلیون یورو به اجرای این عملیات، از سران این کشورها و اعضای اتحادیه دعوت کرده است در نشست بروکسل حاضر شوند.

فرانسه که خود با  کسری شدید بودجه مواجه است، ابراز امیدواری کرده که دیگر کشورهای اروپایی نیز از این اقدام حمایت مالی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز