خبرگزاری کار ایران

بازداشت‌های گسترده شاهزاده‌های سعودی به اتهام «فساد»

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۶۹۳

پادشاه عربستان سعودی به بهانه مبارزه با فساد، دستور بازداشت شماری از شاهزادگان، وزیران فعلی و پیشین این کشور را صادر کرده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی دستور تغییر دو تن از چهره‌های کلیدی دستگاه رهبری این کشور را صادر کرده‌ است.

در صبح امروز- یک‌شنبه- دستور بازداشت ۱۱ شاهزاده، چهار وزیر فعلی و ده‌ها وزیر و مقام پیشین آن کشور نیز صادر شده‌ است. این بازداشت‌ها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که ملک سلمان دستور تشکیل کمیته مبارزه با فساد را صادر کرد. محمد بن‌سلمان ریاست این را برعهده دارد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی( واس) گزارش داد، این کمیته قدرت صدور قرار بازداشت و ممنوع‌الخروج کردن متهمان را دارد.

دو وزیر تازه نیز از طرف پادشاه عربستان برای وزارت‌خانه‌های کلیدی در امور امنیت داخلی و اقتصادی آن کشور تعیین شده‌اند.

بنا بر اعلامیه رسمی از سوی پادشاهی عربستان که در تلویزیون دولتی «العربیه» منتشر شده، «خالد بن‌عیاف» به جای شاهزاده «متعب بن‌عبدالله» فرماندهی گارد ملی (الحرس الوطنی) را به‌عهده گرفته‌است. گارد ملی عربستان یکی از سه شاخه اصلی نیروهای مسلح آن کشور است و تحت نظارت وزارت‌خانه‌ای به‌همین نام اداره می‌شود.

پیش از اوج‌گیری قدرت محمد بن‌سلمان، از متعب بن‌عبدالله به‌عنوان یکی از چهره‌های اصلی رهبری احتمالی عربستان، نام برده می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز