خبرگزاری کار ایران

شیخ اکرم الکعبی در استودیوی المنار:

آماده جنگ با آمریکا هستیم/ خطای بارزانی را به‌پای کُردها نمی‌نویسیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۶۰۵

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در برنامه زنده شبکه «المنار» از نقش مخرّب ائتلاف غربی ــ عربی در تحولات عراق به‌شدت انتقاد کرد و نسبت به تداوم شیطنت‌ها هشدار داد اگر اقدام‌های سوء آمریکا ادامه یابد، آماده‌ایم آنها را هدف قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در جریان سفر خود به لبنان، با حضور در استودیوی برنامه زنده شبکه «المنار» با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های معاند علیه سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اظهار داشت: هر منطقه‌ای که حشد در آزادسازی‌اش نقش داشته، با آسیب و تخریب کمتری مواجه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» افزود: حشد شعبی یک سازمان رسمی و بخشی از بدنه حاکمیتی عراق است که فشار بر آن بی‌فایده است و ملت عراق پشتیبان اصلی آن هستند. ما اگرچه با همه سیاست‌های دولت موافق نیستیم، اما از پروژه‌های سیاسی ــ نظامی بغداد در نبرد با داعش حمایت و دفاع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اجازه دخالت در امور داخلی عراق به‌ویژه بسیج مردمی را ندارند، تصریح کرد: آن‌ها تلاش کردند بر موج فتوحات حشد شعبی و ارتش عراق سوار شده و پیروزی‌ها را به‌نفع خود مصادره کنند؛ حال آنکه خودشان با هدف جلوگیری از شکست تروریست‌ها، برای عملیات زمان‌بندی طولانی در نظر می‌گرفتند تا از این طریق صحنه را مدیریت کنند.

مقام عالی‌رتبه مقاومت عراق در توضیح شیطنت آمریکایی‌ها یادآور شد: آن‌ها مواضع حشد شعبی را در شمال تکریت ــ نزدیک محل استقرار رزمندگان نُجَباء ــ بمباران کردند و سپس مدعی شدند که این حمله به اشتباه انجام شده است! البته ما آماده شدیم که اگر این حملات و مانع‌تراشی‌های آمریکا در برابر آزادسازی تکریت ادامه یابد، آنان را هدف قرار دهیم؛ که خودشان از منطقه عقب‌نشینی کردند.

شیخ اکرم الکعبی ادامه داد: بخشی از گروه‌های عشایری و حشد عشایری ــ که در پایگاه «الاسد» تحت آموزش آمریکایی‌ها بوده‌اند و واشنگتن از آن‌ها برای پیشبرد اهدافش استفاده می‌کند ــ اصلا زیر نظر بسیج مردمی عراق نیستند و برخی اتهامات ناروایی که به حشد شعبی وارد می‌شود، نتیجه رفتار ناهنجار گروه‌های یادشده است.

وی به تاثیرگذاری رزمندگان مقاومت در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: حشد شعبی نقشه‌های ایالات‌متحده در عراق را ناکام گذاشت و به‌همین‌خاطر از سوی آمریکا «عنصر نامطلوب» شناخته می‌شود. گروه‌های مقاومت اسلامی حشد شعبی کاملا آماده‌اند که در صورت حمله جنگ‌طلبانه آمریکا، مقابله‌به‌مثل کنند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء درمورد پیروزی‌های بزرگ و مهمی که در غرب الانبار محقق شد نیز تصریح کرد: «راوه» و شهر «القائم» در محاصره کامل قرار گرفته و از لحاظ نظامی به نفع مقاومت سقوط کرده‌اند. همزمان آمریکایی‌ها نیز آشکارا در حال انتقال تروریست‌های داعش از شهر «رقه» و سایر اماکن هستند.

شیخ اکرم الکعبی ائتلاف آمریکایی را مشکوک و عامل نابودی عراق خواند و درباره پشت‌پرده بحران‌آفرینی سران اقلیم کردستان گفت: بارزانی با حمایت آمریکا واسرائیل تلاش کرد مفهوم میهن‌پرستی را به تبعیت از آمریکا و اسرائیل تبدیل کند. وی که سابقه همکاری با صدام در قتل‌عام ملت کُرد را در کارنامه دارد، می‌کوشد به کُردها چنین القا کند که عرب‌ها دشمن آنان هستند. این همان طراحی عربستان و آمریکا برای تغییر مفهوم میهن‌پرستی نزد مردم کُرد است.

وی همچنین ضمن قدردانی از موضع افتخارآمیز احزاب میهن‌پرست در کردستان که با پشتیبانی از دولت مرکزی، مانع از تحقق اراده استعمارگران شدند، افزود: ملت اصیل کُرد گرفتار دو نوع دیکتاتوری از جانب صدام و بارزانی شدند. آنان بخشی از ملت غیور عراق هستند و خطای بارزانی و حزب متبوعش به پای همه کُردها نوشته نخواهد شد. بارزانی و نخست‌وزیرش به‌صراحت اعلام کردند که دولتشان هم‌پیمان اسرائیل خواهد بود و هم‌اکنون فرماندهان داعش و حزب بعث در اربیل در کنار سازمان اطلاعات آمریکا زیر نظر بارزانی فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه بنا به تأیید مسئولان ایران و ترکیه، این جماعت همچنان به قاچاق نفت عراق مشغولند.

فرمانده ارشد حشد شعبی عراق در پایان با انتقاد از نقش منفی رژیم سعودی در تحولات عراق، اظهار داشت:  سفیر سابق عربستان در عراق به‌روشنی همانند یک جاسوس عمل می‌کرد و اکنون نیز ریاض با طراحی جدید، در پی نهادینه کردن دشمنی بین ایران و عراق و نفوذ به کشور ماست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز