خبرگزاری کار ایران

رهبر حزب اپوزیسیون بریتانیا در «شام بالفور» شرکت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۲۳۹

رهبر بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون بریتانیا گفته است در ضیافت شام مشترک با اسرائیل در لندن به مناسبت صدمین سال پیمان بالفور که مبدا‌‌‌ تاسیس رژیم صهیونیستی بود، مشارکت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز، «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون کارگران در بریتانیا اعلام کرده است که در ضیافت شام مشترک با اسرائیل به‌مناسبت صدمین سال پیمان بالفور، که پنجشنبه هفته جاری در لندن برگزار خواهد شد، شرکت نمی‌‌کند. موضوعی که خشم اسرائیلی‌ها را برانگیخته است.

«ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا از «بنیامین نتانیاهو» همتای اسرائیلی خود خواسته بود به‌منظور حضور در این ضیافت شام، طی هفته جاری به لندن سفر کند. می همچنین از کوربین، به‌عنوان رهبر بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون در این کشور دعوت کرده است. 

در حالی‌که، کوربین این دعوت را رد کرده و در مقابل از وزیر خارجه دولت سایه بریتانیا خواسته است به‌جای وی در این مراسم مشارکت کند.

کوربین به‌داشتن موضعی حمایتی از قضیه فلسطین معروف است، بارها پایان دادن به تجاوزهای اسرائیلی‌ها علیه ملت فلسطین را خواستار شده و از تشکیل دو دولت اعلام حمایت کرده است.

«مارک ریگیو» سفیر اسرائیل در لندن، در اشاره‌ای غیرمستقیم به جرمی کوربین، مدعی شده است: «کسانی‌که با این بیانیه تاریخی (پیمان بالفور) مخالفت می‌کنند، تندروهایی هستند که موجودیت واقعی اسرائیل را رد می‌کنند.»

 پیمان بالفور اسم رایجی است که به نامه ارسالی «آرتور جیمز بالفور» در تاریخ دوم نوامبر ۱۹۱۷ خطاب به لرد «لیونل وولتر دی روچلد» اطلاق می‌شود. در این نامه آمده بود که «دولت بریتانیا از تشکیل وطن قومیتی برای ملت یهود در فلسطین حمایت می‌کند و نهایت تلاشش را برای تسهیل تحقق این هدف به کار خواهد گرفت».

معاهده بالفور اولین گام غرب در راستای تاسیس یک رژیم برای یهودیان در خاک فلسطین بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز