خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کوبا:

ادعاهای واشنگتن علیه هاوانا غیراخلاقی و سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۱۲۹

کوبا اتهام‌های واشنگتن علیه این کشور درباره اقدام علیه دیپلمات‌های آمریکایی را بی‌اساس خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حداقل ۲۴  دیپلمات آمریکایی در کوبا از نوامبر ۲۰۱۶ تا آگوست ۲۰۱۷ دچار مشکلاتی در سلامت خود شده‌اند و مقام‌های آمریکا عنوان کرده‌اند که این بیماری‌ها در نتیجه حملات نوعی دستگاه صوتی پنهان از سوی کوبا علیه این دیپلمات‌ها انجام شده است.

واشنگتن به طور رسمی هاوانا را متهم نکرده است اما در اواسط ماه اکتبر گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا عنوان کرد که وی کوبا را مسئول بیماری این افراد می‌داند و کاخ سفید اعلام کرد که معتقد است که کوبا باید این حملات را متوقف کند.

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا  اوایل روز گذشته –شنبه- اعلام کرد این‌که هرگونه اختلاف‌نظر سیاسی میان دو کشور به اقدام‌هایی که بر مردم تاثیر گذار باشد تعبیر شود، اقدامی غیرقابل قبول و غیراخلاقی است.

وی در این باره گفت که حملات صوتی به طور کامل اشتباه است.

وی این اتهام‌ها را سیاسی خواند و تاکید کرد که این نوع اتهام‌ها به روابط دوجانبه ضربه وارد می‌کند.

روابط میان واشنگتن و هاوانا در سال ۲۰۱۵ و پس از نیم قرن جنگ سرد میان دو کشور بهبود یافت و از سر گرفته شد. اما اختلاف‌ها میان دو کشور پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ بار دیگر از سر گرفته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز