خبرگزاری کار ایران

روسیه در یک قدمی آزمایش موشک قاره‌نورد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۴۵۷

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از آزمایش قریب‌الوقوع موشک بالستیک قاره‌نورد در روسیه خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه تایمز انگلیس،‌ ارتش روسیه آماده اجرای آزمایش موشکی بالستیک قاره‌نورد است،‌ مسکو در توصیف این موشک آن را سلاحی دانست که قادر است هرگونه سیستم دفاعی را شکست دهد.

به نوشته تایمز تصاویر این موشک که «آر اس ۲۸ سامارات» نام دارد، سال گذشته منتشر شد اما آزمایش آن به دلیل خطا چندین بار به تعویق افتاد.

بر همین اساس، منابعی در وزارت دفاع روسیه به روزنامه کامرسانت این کشور در این باره گفتند: «شرایط آزمایش موشکی فراهم است و تا پایان سال جاری میلادی این آزمایش موشکی در منطقه‌ای در غرب روسیه انجام خواهد شد.»

آر اس ۲۸،‌ موشک قاره نورد روسی است که انتظار می‌رود قادر به پرواز میان دو قطب شمال و جنوب باشد؛ این موشک همچنین قادر است بیش از ۱۰ تن را حمل کند.

 این منبع وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که هدف اصلی از انجام این آزمایش موشکی تحقیق در زمینه سیستم‌های موشکی در لحظه پرتاب آن یعنی در پنج ثانیه اول است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که این موشک قادر است محموله‌ای از سلاح‌ها را حمل کند که منطقه‌ای به اندازه تگزاس در آمریکا یا فرانسه را به طور کامل تخریب کند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز