خبرگزاری کار ایران

پنتاگون از همه طرف‌ها در عراق خواست از تشدید تنش‌ خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۰۷۹

وزارت دفاع آمریکا در پی انتشار گزارش‌ها از تبادل آتش میان نیروهای دولتی عراق و پیشمرگه‌های اقلیم کردستان در اطراف کرکوک، از دو طرف خواسته‌ است «از افزایش بیش‌تر تنش‌ها خودداری کنند».

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در واکنش به گزارش‌ها درباره تبادل آتش‌ توپخانه میان نیروهای دولتی عراق و پیشمرگه‌های کرد در اطراف کرکوک، وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) بامداد امروز- دوشنبه- دربیانیه‌ای از «همه طرف‌ها» در منطقه خواسته‌است بر نبرد با تهدید مشترک موجود، یعنی گروه داعش تمرکز کرده و از افزیش تنش میان شهروندان عراقی خودداری کنند.

پنتاگون افزوده‌ است که سیاست واشنگتن همچنان حمایت از «عراق یک‌پارچه» است و از منظر آمریکا گفت‌وگو بهترین گزینه برای کاهش تنش‌ها بین دولت فدرال در بغداد و رهبران اقلیم کردستان آن کشور است.

«لورا سیل» سخنگوی پنتاگون، گفته است «ما با هرگونه خشونتی از سوی طرف‌ها مخالفت هستیم و در مورد اقداماتی که به بی‌ثباتی انجامیده، نبرد علیه داعش را مختل کرده و امنیت عراق را در آینده پیش‌رو به خطر می‌اندازد، هشدار می‌دهیم.»

مقام‌های عراقی و اقلیم کردستان عراق، بامداد امروز تائید کردند که «عملیاتی» برای کنترل میدان‌های نفتی و پایگاه هوایی ک-۱ آغاز شده‌است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز