خبرگزاری کار ایران

درج نام ائتلاف سعودی در فهرست سیاه سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۵۹۹

پیش‌نویس سری فهرست سیاهی که قرار است سازمان ملل متحد منتشر کند، شامل نام ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی است که به ارتکاب جنایات و به‌ویژه کشتار کودکان در یمن، متهم شده است.

به گزارش ایلنا، در یک پیش‌نویس سری فهرست سیاه سازمان ملل که خبرگزاری رویترز به آن دسترسی پیدا کرده است، نام ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی به‌چشم می‌خورد.

این پیش‌نویس سری که به گزارش سالیانه ویژه کودکان و درگیری‌های مسلحانه ضمیمه شده به چند بخش تقسیم شده است که شامل طرف‌هایی است که طی دوره تهیه گزارش، تدابیری را برای بهبود حفاظت از جان کودکان اتخاذ کرده‌اند و همچنین طرف‌هایی که این گام‌ها را برنداشته‌اند.

«ویرجینیا گامبا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان در مناطق درگیری این گزارش را تهیه کرده است.

در پیش‌نویس این گزارش آمده است که اقدامات ائتلاف سعودی و کشتن کودکان باعث شده تا نام این ائتلاف به فهرست سیاه اضافه شود؛ زیرا این اقدام‌ها به زخمی‌شدن حدود ۶۸۳ کودک منجر شده و ائتلاف عربی مسئول ۳۸ حادثه درباره بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در سال ۲۰۱۶ است.

در این پیش‌نویس ادعا شده است که ائتلاف عربی در بخش (ب) از پیوست اول قرار گرفته؛ زیرا اقدام‌هایی برای بهبود حفاظت از جان کودکان انجام داده است.

قرار است پیش‌نویس این گزارش طی ماه جاری میلادی (اکتبر) به شورای امنیت ارائه شود و اواخر ماه نیز این شورا درباره آن رایزنی کند.

«استفان دوگاریک» سخنگوی رسمی سازمان ملل از اظهارنظر درباره این پیش‌نویس خودداری کرده و گفته است: «سازمان بین‌المللی درباره اسناد فاش‌شده اظهارنظر نمی‌کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز