خبرگزاری کار ایران

بر اساس جدیدترین بررسی‌ها؛

محبوبیت رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پی تحریم‌های آمریکا افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۵۵

بر اساس یک نظرسنجی در ونزوئلا،‌ میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری چپگرا پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این کشور افزایش یافته و به ۲۳ درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، نتیجه جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت «نیکلا مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا که در ماه جولای ۱۷ درصد بود، با اعمال تحریم‌های آمریکا، افزایش شش درصدی در ماه سپتامبر نشان می‌دهد.

افزایش محبوبیت رئیس‌جمهوری ونزوئلا پس از آن صورت می‌گیرد که در اثر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه این کشور و چهار ماه اعتراض‌های ضد دولتی خشونت‌بار، محبوبیت مادورو به شدت کاهش یافته بود.

یافته‌های دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۲ درصد پاسخگویان با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا مخالفت کرده‌اند.

همچنین ۵۷ درصد پاسخگویان به این نظرسنجی با استفاده از «گزینه نظامی» برای تغییر در ونزوئلا مخالفت کرده‌اند، موضوعی که دونالد ترامپ در ماه آگوست مطرح کرده بود و از سوی کشورهای منطقه محکوم شد.

با وجود افزایش محبوبیت مادورو در ماه سپتامبر، محبوبیت او نسبت به زمان آغاز ریاست‌جمهوری وی در سال ۲۰۱۳ کاهش یافته است. این کاهش به طور عمده ناشی از بحران اقتصادی ناشی از تورم سه رقمی است.

این نظرسنجی که در ماه سپتامبر و از هزار نمونه صورت گرفته است، نشان می‌دهد که ۸۶.۹ درصد پاسخگویان وضعیت کشور را نامناسب ارزیابی کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز