خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه سوریه:

آخرین فصل از بحران را می‌نویسیم/ ایجاد دولت کُرد امری قابل مذاکره است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۱۹

وزیر خارجه سوریه می‌گوید، ایجاد دولت خودمختار کُرد در سوریه امری قابل مذاکره است.

به گزارش ایلنا، همزمان با برگزاری همه‌پرسی جدایی در اقلیم کردستان عراق، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، در صورتی‌که دولت خودمختار کُرد در مرزهای دولت ایجاد شود، می‌توان درباره آن مذاکره کرد.

ولید المعلم که با «روسیا‌الیوم» گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص مسئله کُردها در سوریه، گفت: «آنها در سوریه خواهان ایجاد نوعی دولت خودمختار در چارچوب مرزهای دولت هستند و این امری قابل مذاکره و گفت‌وگو است.»

وزیر خارجه سوریه بار دیگر موضع کشورش درقبال همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق را اعلام و تأکید کرد که دمشق مخالف جدایی این اقلیم از دولت عراق است و سوریه از عراق متحد حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد، نبرد در سوریه در شُرف پایان است و «ما آخرین فصل از بحران سوریه را می‌نویسیم.»

 وی مخالفت سوریه با حضور آمریکایی‌ها در این کشور را اعلام کرد و در این‌باره گفت: «ما همه راه‌ها را امتحان خواهیم کرد، در صورتی‌که دیپلماسی نتیجه‌ای ندهد ما راهکارهای دیگر را بررسی خواهیم کرد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه درباره چشم‌اندازهای بهبود روابط آنکارا و دمشق، اظهار داشت، گام نخست که ترکیه باید آن را بردارد، این است به حمایت و پشتیبانی از گروه‌‌های تروریستی پایان دهد و «بعد از آن، هرگونه پیشنهاد ترکیه برای بهبود روابط را بررسی خواهیم کرد».

 ولید المعلم درخصوص حملات مکرر اسرائیل به سوریه، یادآور شد که اولویت دولت سوریه در مرحله کنونی مبارزه با گروه‌های داعش و جبهه‌النصره است و در صورت ادامه‌ یافتن حملات جنگنده‌های اسرائیلی، دولت سوریه به این تجاوزها واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز