خبرگزاری کار ایران

ده‌ها کشته و زخمی در انفجارهای عراق

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۴۰۲

انفجارهای پراکنده در مناطق مختلف عراق طی ۱۲ ساعت گذشته ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، طی کمتر از ۱۲ ساعت گذشته انفجارهای متعددی مناطق مختلف عراق از جمله المقدادیه در استان دیالی، سنجار در استان نینوا و نیز شهر کرکوک را لرزاند.

در همین راستا، یک منبع مسئول در پلیس استان نینوا اعلام کرد، انفجار یک بمب کارگذاشته‌شده در شهرستان سنجار در عصر شنبه به زخمی شدن شماری از نیروهای پیشمرگه منجر شد.

شهرستان المقدادیه در استان دیالی را نیز شاهد دو انفجار تروریستی بوده است. در نخستین حادثه، که شنبه‌شب در محله «الجهاد» به‌وقوع پیوست یک نفر کشته و ۹ نفر دیگر از جمله یک افسر پلیس زخمی شدند.

 طبق اعلام «عدنان التیمی» رئیس شورای شهرستان المقدادیه، صبح امروز نیز یک عامل انتحاری، که توسط نیروهای امنیتی شناسایی و محاصره شد، خود را در مرکز شهرستان منفجر کرد.

 رسانه‌های عراقی گزارش دادند در پی انفجارهای المقدادیه، ممنوعیت تردد در این شهرستان و تعطیلی عمومی اعلام شده است.

در شهر کرکوک نیز شب گذشته انفجاری تروریستی به‌وقوع پیوست که در پی آن یک نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 این انفجارها، که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت آنها را بر عهده نگرفته است در حالی رخ می‌دهد که گروه تروریستی داعش بخش اعظمی از مناطق تحت اشغال خود در عراق را از دست داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز