خبرگزاری کار ایران

مجوز دیوان عالی به ترامپ: معافیت‌ها از دستور توقف پذیرش پناهجو به آمریکا رد شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۹۸۶

دیوان عالی آمریکا به رئیس‌جمهوری این کشور اجازه داد که توقف روند پذیرش پناهجویان به مدت ۱۲۰ روز را اجرا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دیوان عالی آمریکا، روز گذشته با نقض حکم یک دادگاه تجدیدنظر فدرال منطقه ۹ به دولت «دونالد ترامپ» اجازه داد از ورود بیش ۲۴ هزار پناهجو به آمریکا جلوگیری کند.

طبق این گزارش، حکم روز سه‌شنبه دیوان عالی، به عنوان بالاترین مرجع قضایی در آمریکا، یک پیروزی برای دولت ترامپ محسوب شود. این درحالی است که دیوان عالی قرار است در ماه اکتبر به استدلال‌های دولت و مخالفان درخصوص بخش دیگر فرمان مهاجرتی در موردتوقف موقت ورود شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان رسیدگی کند.

در همین حال، دادستان کل هاوایی گفته است، به حکم دیوان عالی احترام می گذارد و در حال تدارک و تهیه مدارک لازم برای رسیدگی به این پرونده در ماه اکتبر است.

دادگاه تجدیدنظر منطقه ۹ آمریکا در سانفرانسیسکو، پنجشنبه گذشته به کاهش محدودیت فرمان مهاجرتی رای داد. طبق این رای پناهجویانی که از سوی سازمان های مهاجرتی در آمریکا اجازه رسمی دریافت کرده اند، از محدودیت موقت فرمان مهاجرتی معاف شده و می توانستند وارد آمریکا بشوند.

اما دادگستری آمریکا روز دوشنبه از دیوان عالی در خواست کرد تا در این خصوص دخالت کند.

دادگستری آمریکا به بخشی از حکم دادگاه تجدیدنظر منطقه ۹ در سان فرانسیسکو که درباره معافیت خویشاوندان درجه ۲ شهروندان آمریکایی و دارندگان اقامت دائم در شش کشور عمدتا مسلمان است، اعتراض نکرده بود.

روز دوشنبه «آنتونی کندی» یکی از اعضای دیوان عالی آمریکا موقتا جلوی اجرای حکم دادگاه فرجام سانفرانسیسکو را گرفت تا تمامی ۹ عضو دیوان عالی کشور بتوانند در جلسه خود در روز سه‌شنبه این حکم را بررسی کنند.

اگر آنتونی کندی دخالت نمی‌کرد حکم دادگاه فرجام سانفرانسیسکو در خصوص پناهجویان از روز سه‌شنبه قابل اجرا می‌بود.

دونالد ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی در ششم مارس ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان؛ ایران، سوریه، یمن، سومالی ، لیبی و سودان، به خاک آمریکا را به مدت ۹۰ روز و در عین حال ورود پناهجویان به این کشور را به مدت ۱۲۰ روز متوقف کرد.

دونالد ترامپ و دولت آمریکا مدعی هستند، دلیل صدور این فرمان برای جلوگیری از ورود «تروریست‌ها» و وقوع «حملات تروریستی» در خاک آمریکا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز