خبرگزاری کار ایران

احمد ابوالغیط: همه‌پرسی کردستان به تعویق بیفتد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۷۳۰

دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق خواستار به تعویق افتادن همه‌پرسی استقلال کردستان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب روز گذشته –شنبه- در دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق از وی خواست تا همه‌پرسی استقلال کردستان را به تعویق بیاندازد.

وی در این دیدار از بارزانی خواست تا با ادامه مذاکره میان اربیل و بغداد تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی این همه‌پرسی به تعویق بیفتد.

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین با پررنگ خواندن نقش پیشمرگه‌های کرد در مبارزه با داعش و آزادسازی موصل عملکرد نیروهای نظامی کردستان عراق را ستود.

مسعود بارزانی نیز در این دیدار تاکید کرد: برگزاری همه پرسی یک تصمیم شخصی نبوده که به آسانی بتوان به راحتی تصمیم به تعویق آن گرفت.

وی تصریح کرد: برگزاری همه‌پرسی در موعد مقرر تصمیم مردم اقلیم کردستان و گروه‌های سیاسی این اقلیم است.

رئیس اقلیم کردستان عراق افزود: تجربه ناکام این اقلیم در مراحل مختلف روابط با بغداد و عدم اجرای بند مشارکت کردستان بر اساس قانون اساسی عراق موجب بی اعتمادی مردم ما به دولت عراق و اتخاذ این تصمیم شده است.

وی ادامه داد: همه‌پرسی در موعد مقرر برگزار می‌شود و مردم کردستان از راه‌های مسالمت‌آمیز برای احقاق حقوق خود استفاده خواهند کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب که به عراق سفر کرده است پیش از دیدار با بارزانی، با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق دیدار و درباره تحولات سیاسی منطقه و همچنین مبارزه با گروه تروریستی داعش بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز