خبرگزاری کار ایران

احتمال حمله پیشگیرانه ژاپن درپی تهدید موشکی کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۳۶۸

ژاپن در حال بررسی ظرفیت محدود حمله پیشگیرانه و توسعه آن با خریداری موشک کروز است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ژاپن پس از گذشت چند دهه بدون هیچ اقدام تهاجمی در حال بررسی گزینه حمله پیشگیرانه به کره شمالی پس از تهدید موشکی این کشور است.

ژاپن در حال بررسی این امر است که آیا با خرید موشک‌های کروز توان حمله پیشگیرانه محدود به کره شمالی را دارد یا خیر؟

این امر که بحث‌های زیادی در پارلمان را به دنبال داشت چنان با استقبال «شینزو آبه» نخست‌وزیری ژاپن که در ماه‌های اخیر با کاهش محبوبیت نیز روبرو شده است قرار نگرفت.

پرتاب موشک روز سه شنبه کره شمالی که از فراز ژاپن پرواز کرد و در شمال اقیانوس آرام فرود آمد باعث افزایش نگرانی‌ها شده و به مطرح شدن مجدد این بحث دامن زده است.

ژاپن دارای یک سامانه دفاع موشکی دو مرحله‌ای است. یکی از آن‌ها رهگیرهای موشک «استاندارد ۳» که بر روی ناوشکن‌های ژاپن در دریای ژاپن نصب شده و قادر به شلیک موشک‌های میان‌برد است.

در صورت ناکامی این سامانه، سامانه سطح به هوای «پاتریوت» برای ساقط کردن موشک‌های دشمن در برد ۲۰ کیلومتری استفاده می‌شود.

از نظر ژاپن یک حمله پیشگیرانه یعنی یک اقدام قبل از این دفاع دو مرحله‌ای‌. موشک‌های کروز از جمله موشک‌های تام‌هاوک از سیستم‌های دفاع موشکی آگیس شلیک شده و یا جت‌های جنگنده شلیک موشک‌های دشمن را به تاخیر می‌اندازد یا درست پس از شلیک موشک از سوی کره شمالی و قبل از رسیدن آن به ژاپن صورت می‌گیرد.

برخی کارشناسان معتقدند سیستم‌های پرتاب موشکی محرمانه، متنوع و متحرک کره شمالی رهگیری موشک‌های این کشور و همچنین کار را برای حملات موشکی محدود ژاپن دشوار می‌سازد. 

از سوی دیگر یک حمله پیشگیرانه نیازمند تریلیون‌ها دلار برای راه اندازی ماهواره‌های جاسوسی، هواپیماهای شناسایی، موشک‌های کروز و همچنین آموزش یگان‌های ویژه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز