خبرگزاری کار ایران

مقام‌های لندن:

برگزیت فرصتی بی‌سابقه برای بریتانیا و آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۳۲۰

وزیر برگزیت بریتانیا اعلام کرد که خروج این پادشاهی از اتحادیه اروپا فرصت مناسبی را برای بریتانیا و آمریکا فراهم می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «دیوید دیویس» وزیر برگزیت بریتانیا اعلام کرد که ضروری است که لندن و واشنگتن به عنوان دو دوست نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و راه‌حل‌هایی را برای حل مشکلات ارائه دهند.

دیویس ادامه داد که تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا بسیاری را شگفت‌زده کرده است ولی باید گفت این اقدام فرصت بی سابقه‌ای را برای حل مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی بریتانیا در اختیار ما می‌گذارد.

وی تاکید کرد: «برای اولین بار پس از ۴۰ سال به آزادی خواهیم رسید و می‌توانیم تجارت‌های خود را به صورت درونی برنامه‌ریزی کرده و با متحده قدیمی خود روابط کلیدی را تقویت کنیم.»

دیویس افزود: «برگزیت به معنی پشت کردن بریتانیا به دنیا نیست بلکه به معنی ایجاد فرصت‌های جدید برای آن است. بریتانیا در خارج از اتحادیه اروپا می‌تواند بر اساس استانداردهای جهانی نوآوری و پیشرفت‌های تکنولوژیکی بیشتری را از خود نشان دهد.»

وزیر برگزیت بریتانیا خاطرنشان کرد که ما به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا می‌توانیم قهرمان واقعی تجارت آزاد در جهان باشیم که البته باید در راستای منافع همسایگان نزدیک ما در اروپا و همچنین در مقیاس وسیع‌تر شامل بخش‌های مختلف جهان شود.

وی با بیان این که رشد و رفاه بریتانیا در کنار رشد و رفاه در اروپا قرار خواهد گرفت و نه به جای آن، اظهار داشت: «این مسیر جدید به قیمت روابط ما با اروپا به وجود نخواهد آمد.»

وزیر برگزیت بریتانیا اعلام کرد: «روز گذشته –جمعه- دور سوم مذاکرات برای مشخص شدن یک همکاری جدید با اتحادیه اروپا را به پایان رساندیم که البته مذاکرات سازنده‌ای بود اما همانگونه که مشخص شد، برای رسیدن به یک معامله صحیح نیز به انعطاف‌پذیری بیشتری داریم. این معامله در هر صورت به نفع بریتانیا خواهد بود، چرا که پس از ترک اتحادیه اروپا، بریتانیا به روابط تجاری با این اتحادیه ادامه خواهد داد و شهروندان بریتانیایی نیز همچنان می‌توانند در سراسر این قاره سفر، زندگی و کار کنند.»

دیویس در خصوص مذاکرات اظهار داشت: «این گفت‌وگو‌ها مشخصا درباره تعیین مرزهای ایرلندشمالی و ایرلند بوده  و در آن اطمینان از عدم وجود مرزهای سخت و پابرجایی قرار داد «بلفاست» در هر صورت بحث و تبادل نظر شده است.»

این مسئول بریتانیایی تصریح کرد: «از دیگر ابعاد این مذاکرات که بر آن تاکید شده، همکاری مستمر بریتانیا و اتحادیه اروپا در زمینه امور خارجی و مبارزه با جرم، جنایت و تروریسم است.

وی افزود: ما خواهان یک توافق جدید تجارت آزاد با اتحادیه اروپا هستیم که بر اساس آن اجازه تجارت آزاد کالا و خدمات اروپایی بین بریتانیا و اعضای این اتحادیه برقرار بماند.

دیویس ادامه داد: «در این مذاکرات باید به شرکت‌هایی که در بریتانیا فعالیت می‌کنند حداکثر آزادی تجارت و کار در بازارهای اروپایی داده شود و در مقابل شرکت‌های مختلف اروپایی نیز از تسهیلات مشابه در بریتانیا برخوردار شوند.»

وی تاکید کرد: «این معامله دارای اهمیتی در ابعاد اقتصاد جهانی بوده و در آن باید به منافع بریتانیا و اتحادیه اروپا کاملا توجه شود. بریتانیا در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲۴۱ میلیارد پوند کالا و خدمات به اتحادیه اروپا صادر و در مقابل ۳۱۲ میلیارد دلار کالا و خدمات دریافت کرد.»

وزیر برگزیت بریتانیا همچنین افزود که پیشرفت در مذاکرات رسمی به این معناست که در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم درباره یک معامله تجاری با اتحادیه اروپا وارد مذاکره شویم.

وی ادامه داد: «یک رابطه اقتصادی موفق در اروپا به نفع ایالات متحده نیز خواهد بود. بریتانیا و آمریکا نزدیک‌ترین رابطه دفاعی در جهان را دارند که اغلب نادیده گرفته می‌شود، ما بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی یکدیگر هستیم که بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار شغل را پشتیبانی می‌کنیم.»

دیوید دیویس اظهار داشت که برای نمونه شرکت بریتانیایی «جِی‌سی‌بی» که تولید کننده ماشین‌آلات در «ساوانا» در «گرجستان» و همچنین «دربیشیر» در انگلستان اخیر بزرگ‌ترین سفارش در تاریخ ۷۱ ساله خود از ارتش آمریکا را نهایی کرده است. شرکت‌های آمریکایی در بریتانیا حدود ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بسیاری از شرکت‌های وابسته به ایالات متحده آمریکا در کشورهای اروپایی در حال تجارت و کار در بریتانیا هستند. بریتانیا می‌تواند به عنوان قدرت اقتصادی پنجم جهان با قدرت اول اقتصادی دنیا دارای رشد داخلی و بین‌المللی خوبی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز