خبرگزاری کار ایران

پوتین:

شبه‌جزیره کره در آستانه یک درگیری بزرگ است

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۹۲۰

رئیس‌جمهوری روسیه با هشدار در مورد وخامت وضع در شبه‌جزیره کره، از طرفین دعوا خواست بار دیگر راه مذاکره را در پیش بگیرند.

به گزاش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ادامه تنش در شبه‌جزیره کره، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه از یک سو و وزیر خارجه فرانسه از سوی دیگر با هشدار در مورد وخامت وضع در این منطقه از طرفین دعوا خواستند بار دیگر راه مذاکره را در پیش بگیرند.

پوتین، امروز- جمعه- در بیانیه‌ای هشدار داد که این شبه‌جزیره در آستانه «یک درگیری بزرگ» است.

او همچنین در ادامه این بیانیه تاکید کرد که راهی جز «مذاکره مستقیم» برای حل این بحران نمی‌شناسد.

در بیانیه پوتین آمده است: «مسائل منطقه تنها از راه مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم بین تمامی طرف‌های درگیر، بدون پیش‌شرط، قابل حل است.»

در بیانیه دفتر پوتین، «تهدیدها و فشار و توهین» در پاسخ به کره‌شمالی «بن‌بست» خوانده شده است.

پوتین همچنین هرگونه افزایش فشار بر حکومت پیونگ‌یانگ برای وادار ساختنش به محدودیت در فعالیت اتمی را «غلط و بی‌فایده» خوانده است.

اشارات رئیس‌جمهوری روسیه می‌تواند به گفته‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا باشد که روز سه‌شنبه در واکنش به شلیک موشک توسط کره‌شمالی بر فراز ژاپن، متحد نزدیک آمریکا، بر تهدید نظامی واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ تأکید کرد و گفت: «همه گزینه‌ها روی میز است.»

در مقابل مقام‌های کره‌شمالی اقدام اخیر خود را پاسخی به مانور نظامی این روزها در شبه‌جزیره کره توصیف کردند، مانور سالانه‌ای که همواره شکایت کره شمالی را به دنبال داشته است.

امروز، وزیر خارجه فرانسه نیز با هشدار در مورد توانایی اتمی کره شمالی، این کشور را به گفت‌وگو و آرامش دعوت کرد.

به گفته ژان‌ـ‌ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، این احتمال هست که کره شمالی «در عرض چند ماه» به چنان توانایی در زمینه هسته‌ای دست یابد که «آمریکا و حتی اروپا» را نیز هدف قرار دهد.

بر همین اساس این مقام بلندپایه فرانسوی اوضاع منطقه را «بسیار جدی» توصیف کرده و از پیونگ‌یانگ خواست که بار دیگر قدم به «راه مذاکره» بگذارد.

ولادیمیر پوتین نیز در زمینه مذاکره بین کشورهای درگیر تنش بار دیگر پیشنهاد روسیه و چین را مطرح کرده که بر اساس آن کره‌شمالی دست از آزمایش‌های موشکی‌اش برمی‌دارد و در مقابل آمریکا و کره جنوبی هم دیگر مانور نظامی نخواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز