خبرگزاری کار ایران

نیروهای افغان کنترل ولسوالی «جانی خیل» را به دست گرفتند

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۲۵

منابع محلی ولایت پکتیا تایید کردند که نیروهای ویژه پلیس و ارتش افغان موفق شده‌اند نیروهای طالبان را از مرکز ولسوالی «جانی خیل» این ولایت بیرون برانند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «عبدالله حسرت» سخنگوی والی پکتیا در جنوب شرق افغانستان گفت که این عملیات توسط نیروهای امنیتی افغان حدود ساعت دو بامداد به وقت محلی، امروز -جمعه- انجام شده است.

وی افزود که اکنون کنترل ولسوالی به دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاده است.

حسرت گفت که به دلیل قطع ارتباط با این ولسوالی تاکنون جزئیات بیشتری از این ولسوالی درباره تلفات نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان ارسال نشده‌ است.

وی گفت که این عملیات توسط نیروهای ویژه پلیس و نیروهای ویژه ارتش ملی افغانستان انجام شده است

«اسدالله شیرزاد» فرمانده حوزه ۳۰۳ اسپین‌غر پلیس نیز گفت که نیروهای امنیتی افغان کنترل ولسوالی جانی خیل را به دست گرفته‌اند.

وی افزود که از تلفات عملیات اخیر اطلاعی در دست نیست، ولی در درگیری‌های یک ماه اخیر در این ولسوالی ۱۱ سرباز امنیتی افغانستان کشته و ۲۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

در یک ماه اخیر این ولسوالی چندین بار میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان دست به دست شده است، به گفته شیرزاد در این عملیات‌ها حدود ۳۰۰ عضو گروه طالبان نیز کشته شده‌اند.

ولسوالی جانی خیل آخرین بار روز پنجشنبه، ۱۹ مرداد به دست نیروهای طالبان افتاد.

قبل از آن نیز در تاریخ سوم مرداد، افرادگروه طالبان موفق به تصرف این ولسوالی شده بودند.

وزارت دفاع افغانستان بعدا اعلام کرد که بامداد روز جمعه، ۱۳ مرداد نیروهای امنیتی افغانستان موفق شده‌اند کنترل ولسوالی جانی‌خیل را دوباره از نیروهای طالبان بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز