خبرگزاری کار ایران

تماس تلفنی رهبران آمریکا و مصر در پی تنش دیپلماتیک اخیر

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۹۶۷

روسای جمهور آمریکا و مصر، دو روز پس از اعلام خبر قطع کمک‌های مالی و نظامی واشنگتن به مصر، طی تماسی تلفنی گفت‌‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری مصر طی بیانیه‌ای اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پنجشنبه شب با همتای مصری خود «عبدالفتاح السیسی» تماس گرفته است.

بنا بر این بیانیه، ترامپ در این تماس بر استحکام روابط واشنگتن و قاهره و «ادامه توسعه روابط و فائق آمدن بر هر مانعی که می‌تواند آن را تحت تاثیر قرار بدهد»، تاکید کرده است.

روابط آمریکا و مصر این هفته رو به تنش گذاشت. روز سه‌شنبه اعلام شد که وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته که اعطای حدود ۹۶ میلیون دلار کمک مالی به مصر را متوقف کند و ارائه ۱۹۵میلیون دلار کمک نظامی دیگر را هم به علت نگرانی از وضع وخیم حقوق بشر در مصر به تاخیر بیندازد.

مقام‌های آمریکایی به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفتند که این پول‌ها در یک حساب بانکی تا زمان «پیشرفت» در زمینه «اولویت‌های اصلی» مانند موارد نقض حقوق بشر و قوانین مربوط به نهادهای غیر دولتی نگه‌داری خواهند شد.

واشنگتن از تصویب نهایی قانون جدید نظارت بر سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی خشمگین است.

هشت نهاد جامعه مدنی در ماه ژوئن هشدار دادند که این قانون، فعالیت بسیاری از نهادهای غیردولتی در مصر را اقدامی مجرمانه تلقی خواهد کرد و آنها قادر نخواهند بود به طور مستقل به حیات خود ادامه دهند.

در واکنش به خبر تعلیق بخشی از کمک‌های آمریکا، وزارت خارجه مصر هشدار داد که چنین تصمیمی می‌تواند تبعات منفی بر روابط دوجانبه و منافع مشترک بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز