خبرگزاری کار ایران

بازداشت فردی به اتهام تلاش برای منفجر کردن بانکی در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۷۵۴

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که یک مرد ۲۳ ساله را دستگیر کرده که برای منفجر کردن یک بانک در شهر اکلاهما سیتی برنامه‌ریزی می‌کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ادعا می شود که «جری دریک وارنل» به بازرسان مخفی گفته بود امیدوار است که اقدام‌هایش «دولت را فلج کند» و باعث یک «انقلاب» شود.

گفته می‌شود که او قصد داشت این بمب را بعد از نیمه شب شنبه منفجر کند.

او در گفت‌وگو با ماموران مخفی گفته بود که از جمله از بمب‌گذاری مرگ‌بار سال ۱۹۹۵ اکلاهما سیتی الهام گرفته است.

اف بی آی اعلام کرده است که وارنل در تاریخ ۱۲ آگوست یک اتومبیل باری را که تصور می‌کرد مسروقه و حامل ۴۵۰ کیلوگرم مواد منفجره باشد، به «بانکفرست» در قلب اکلاهما سیتی راند.

چند روز پیشتر او پیامی را ضبط کرد تا بعد از حمله در اینترنت منتشر شود و در آن به ماموران مخفی گفت که مهم است بیانیه‌ای برای پخش در شبکه‌های اجتماعی آماده کند تا سایر گروه‌ها مثل داعش مدعی حمله‌ای که او انجام می‌دهد، نشوند.

اف بی آی اعلام کرده است که وی روز شنبه این اتومبیل را در کوچه‌ای کنار بانک پارک کرد و بعد با تلفن همراه شماره‌ای را گرفت که فکر می‌کرد باعث انفجار بمب خواهد شد.

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده است که مامورانش این بمب قلابی را کار گذاشته بودند و هرگز تهدیدی علیه امنیت عمومی نبود.

وارنل به تلاش برای استفاده از مواد منفجره برای ویران کردن یک ساختمان متهم شده است و در صورت محکومیت با مجازات حداکثر ۲۰ سال زندان روبه‌روست.

«تیموتی مک وی» افراط‌گرای ضددولت در سال ۱۹۹۵ با بمب‌گذاری در برابر ساختمانی فدرال در اکلاهما سیتی ۱۶۸ نفر را کشت.

آن حادثه مرگ‌بارترین حمله تروریستی داخلی در تاریخ آمریکا به حساب می آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز