خبرگزاری کار ایران

ارتش سوریه کنترل بخشی از مرز با اردن را گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۹۵۴

ارتش سوریه و نیروهای متحد آن طی عملیاتی موفقیت‌آمیز، کنترل حدود ۳۰ کیلومتر از مرز سوریه با اردن را از مخالفان مسلح گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن، کنترل حدود ۳۰ کیلومتر از مرز سوریه با اردن را از شورشیان مسلح گرفته‌اند. ارتش سوریه این اتفاق را «موفقیتی بزرگ» خوانده است.

منطقه «السویدا» در جنوب شرقی دمشق و نزدیکی مرز اردن، در اختیار گروه‌های معارضی بوده است که مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی هستند.

نیروهای دولتی سوریه همچنین توانسته‌اند کنترل ایست‌های بازرسی و برج‌های دیدبانی مرزی را از شورشیان بگیرند.

در آتش‌بس اخیر سوریه، که با میانجی‌گری روسیه و آمریکا برقرار شد، منطقه السویدا به عنوان یکی از مناطق عاری از درگیری تعیین نشده است.

«سعید سیاف» از فرماندهان گروه‌های شورشی مورد حمایت غرب یادآور شد که کنترل بخش اعظم شرق السویدا در اختیار ارتش سوریه است.

یک سخنگوی دیگر شورشیان نیز گفته است پیروزی ارتش سوریه و متحدانش در این منطقه با عقب‌نشینی ناگهانی نیروهای گروه شورشی موسوم به «جیش العشایر» مورد حمایت اردن، ممکن شده است.

در توافق آمریکا و روسیه برای برقراری مناطق عاری از درگیری، اردن هم مشارکت کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز