خبرگزاری کار ایران

رهبر اپوزیسیون کنیا مدعی تقلب در انتخابات شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۵۰۹

رهبر اپوزیسیون کنیا اعلام کرد که برخی هکر‌ها با نفوذ به پایگاه داده‌های کمیسیون انتخابات اقدام به تغییر نتایج انتخابات کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «رایلا اودینگا» رهبر اپوزیسیون کنیا امروز –چهارشنبه- با رد نتایج اعلام شده در انتخابات مدعی تقلب در این انتخابات شد. 

وی تاکید کرد برخی هکر‌ها با نفوذ به پایگاه رسمی داده‌های کمیسیون انتخابات کنیا نتایج را تغییر داده‌اند. 

رهبر اپوزیسیون تاکید کرد این یک حمله به دمکراسی است. 

این ادعا پس از آن مطرح می‌شود که انتشار نتایج شمارش آراء نشان می‌دهد «اوهورو کنیاتا» رئیس‌جمهوری فعلی کنیا برنده انتخابات است. 

رهبر اپوزیسیون کنیا تصریح کرد: «شما فقط می‌توانید برای مدتی طولانی مردم را فریب دهید، انتخابات سال ۲۰۱۷ میلادی تقلب بوده است.»

اودینگا در سال ۲۰۱۳ نیز در برابر کنیاتا مدعی تقلب در انتخابات شد که دادگاه اتهام‌های وی در خصوص دستکاری نتایج را نپذیرفت. همچنین پس از انتخابات سال ۲۰۰۷ میلادی که طی آن نیز مخالفان دولت مدعی تقلب در انتخابات بودند، درگیری شدیدی میان طرفداران مخالف و موافق دولت روی داد که منجر به کشته شدن بیش از هزار نفر شد. 

کمپین انتخاباتی اودینگا همچنین امروز به انتشار پیش از موعد نتیجه آراء برخی حوزه‌های رأی‌گیری به کمیسیون انتخابات شکایت کرد که موفق نشد مشخص کند در چه حوزه‌های این تخلف صورت گرفته است. 

مقام‌های کمیسیون انتخابات با تایید اعتراض مخالفان از نحوه عملکرد خود دفاع کردند.

همچنین شاهدان عینی اعلام کردند که پلیس کنیا به سوی طرفداران اپوزیسیون که مدعی تقلب در انتخابات بوده و در یکی از مراکز تبلیغاتی حزب مخالف دولت اجتماع کرده بودند، شلیک کرده است.

هنوز هیچ گزارشی از آمار تلفات این تیراندازی منتشر نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز