خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای صورت گرفت؛

شکایت قطر از مصر در شورای امنیت سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۱۹۳

قطر با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل سوءاستفاده مصر از عضویت در شورای امنیت برای دستیابی به اهداف سیاسی شکایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، قطر با ارسال نامه‌ای در اواخر ماه‌ گذشته میلادی به شورای امنیت سازمان ملل و همچنین «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از مصر به دلیل سوءاستفاده از عضویت در شورای امنیت برای دستیابی به اهداف سیاسی شکایت کرد. 

 در این نامه تصریح شده فعالیت‌های مصر در این نهاد بین‌المللی هیچ ارتباطی با فعالیت‌های تعریف شده برای شورای امنیت و ارگان‌های مرتبط با آن ندارد. 

همچنین در این نامه تاکید شده است که مصر در حال طرح اتهامات و ادعاهای بی‌اساس علیه قطر است که مقامات قطری قاطعانه این اتهامات را رد می‌کنند. 

قطر تاکید کرد: « گزارش‌های بین‌المللی ثابت‌کننده این امر است که اتهامات قاهره علیه دوحه ساختگی و بی‌اساس بوده و درچارچوب به نتیجه رساندن سیاست‌هایی است که به دنبال هدف قرار دادن قطر هستند. »

همچنین در این نامه آمده است: « مصر با سوءاستفاده از سمت خود در ریاست کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت، درپی محقق کردن اهداف سیاسی خود است. »

قطر اعلام کرد که مسئولان مصری در ایجاد محیطی مناسب برای شیوع تروریسم و افراط‌گرایی نقش موثر داشته و این کار را به بهانه مبارزه با تروریسم انجام می‌دهند اما در حقیقت این اقدامات برای تحقق اهداف سیاسی است. مسئولان مصری برای حمایت از برخی طرف‌های درگیری‌، دست به عملیات نظامی می‌زنند که این اقدام آنها نشان‌دهنده نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است. 

قطر در این نامه با ابراز تاسف شدید از اختصاص یک کرسی به مصر در شورای امنیت تاکید کرد: «مصر در حال سوءاستفاده از موقعیت پیش‌آمده است و باعث دامن زدن به بحران‌های موجود در منطقه می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز