خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه هشدار داد:

جنگنده‌های آمریکایی حمله به مواضع نیروهای دولتی سوریه را تکرار نکنند

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۱۶۰

وزیر خارجه روسیه به آمریکا هشدار داد از حمله مجدد به مواضع نیروهای دولتی و وابسته به نظام سوریه خودداری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از وی خواست از تکرار حملات به مواضع نیروهای دولتی سوریه و همچنین نیروهای وابسته به نظام این کشور خودداری کند.

وی در این تماس بر اعتراض شدید مقام‌های مسکو در این خصوص تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه در خصوص گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف به تبادل نظر در مورد اوضاع سوریه پرداختند و طرف روسی خواستار تدابیر جدی دولت آمریکا به منظور عدم تکرار چنین حوادثی در آینده شد.

دو طرف همچنین ضمن تاکید بر ادامه تماس‌ها بین مسکو و واشنگتن برای حل و فصل بحران سوریه بر ضرورت استفاده از مذاکرات ژنو و آستانه برای یافتن حل سیاسی برای بحران سوریه تصریح کردند.

از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و آمریکا می‌توان به رایزنی دو طرف در خصوص مسائلی همچون مسائل خاورمیانه، اوکراین و شمال آفریقا اشاره کرد.

طرفین همچنین مسائل مهم در روابط روسیه و آمریکا، از جمله جدول زمانی تماس‌های دوجانبه در آینده را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در این بیانیه به عواقب خطرناک قطع روابط دیپلماتیک برخی از کشورهای عربی با قطر و راه‌حل‌های موجود برای رفع این بحران پرداخته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز